Ofte stillede spørgsmål - Domea

Videre til indhold | Videre til menunavigation

Hvis ikke, så udfyld vores kontaktformular.

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan logger jeg ind på vores hjemmeside første gang?

Opret din profil

  1. Indtast brugernavn og adgangskode. Dem finder du enten fra dit Domea girokort, eller fra din PBS opgørelse under din Domea indbetaling. Bemærk at koden skal tastes ind med små bogstaver.
  2. Indtast din e-mail-adresse - den er fremover dit brugernavn.
  3. Lav en ny adgangskode.
  4. Nu modtager du en e-mail på den adresse, du har angivet som brugernavn.
  5. Klik på linket i e-mailen for at aktivere din profil. 
  6. De oprindelige koder kan herefter ikke længere benyttes til at logge ind.
  7. Log ind med din e-mail-adresse og din nye selvvalgte adgangskode.

Du kan også finde en mere udførlig vejledning til login her

Glemt adgangskode
Få tilsendt din adgangskode ved at klikke på ’Glemt adgangskode’ i login-feltet på din hjemmeside.
Adgangskoden sendes til den e-mail-adresse, du har angivet som brugernavn.
 
Hjælp
Skriv til websupport@domea.dk, hvis du har tekniske vanskeligheder.
Hvorfor har jeg ikke fået boligstøtte i denne måned?
Boligstøtte er et tilskud til huslejen, som du kan søge, hvis du bor til leje. Det er Udbetaling Danmark, der står for udbetalingerne. Du kan finde flere oplysninger om Udbetaling Danmark på www.borger.dk

Læs mere om reglerne for at få boligstøtte, hvis du er:
lejer og ikke får pension
folkepensionist
førtidspensionist

Hvornår får jeg min lejekontrakt?

Når Kundeservice har modtaget den underskrevne lejekontrakt, sender vi din genpart af lejekontrakten hurtigst muligt. Lejekontrakten bør opbevares omhyggeligt, så den altid kan findes frem, hvis der skulle blive behov for det.

Du kan få tilsendt lejekontrakten i brevform eller underskrive den elektronisk via NemID, hvilket er nemt og hurtigt.

Hvornår kan jeg hente nøglen til min nye bolig?

Du skal lave en aftale med pågældende ejendomsmester/Servicecenter for at få udleveret nøglerne til din nye bolig. Du kan finde kontaktinformationerne enten på din afdelings hjemmeside under 'Kontakt' eller i det brev vi har sendt dig sammen med lejekontrakten.

Du kan kun få udleveret nøglen, hvis du fremviser en kvittering for betaling af leje og indskud og eventuelt et underskrevet lånedokument fra kommunen.

Hvor skriver jeg mig på venteliste til en lejebolig?

På vores venteliste kan du se og skrive dig op til alle de lejeboliger som Domea administrerer.

Sådan skriver du dig på ventelisten - Ny bruger
Hvis du ønsker at skrive dig på ventelisten til boliger, skal du først oprette dig som bruger med log-in, hvorefter du kan skrive dig op:

 Opret log-in til ventelisten her

 

Er du allerede skrevet på ventelisten?
Hvis du allerede er skrevet op til boliger med venteliste, kan du logge dig ind her:

 Log dig på ventelisten her

 

Vejledning og hjælp til boligsøgning

 Sådan søger du en almen lejebolig

 

 

Hvordan logger jeg ind på ventelisten?
Se boliger med venteliste her

For at skrive dig på ventelisten til en eller flere boliger, skal du først logge dig på ventelisten:
 
Log på ventelisten første gang – Ny bruger
1. Hvis du ønsker at skrive dig på ventelisten til boliger, skal du først oprette dig som bruger med log-in, hvorefter du kan skrive dig op:
Opret dig som ny bruger på ventelisten her
2. Når du har oprettet dig som ny bruger, modtager du login-oplysninger i en email
3. Brug de tilsendte oplysninger om brugernavn og kodeord for at logge på ventelisten første gang
4. Næste gang du logger på, kan du vælge at logge på med de tilsendte oplysninger eller med NemID
 
Allerede skrevet på ventelisten?
Hvis du allerede er skrevet op til boliger med venteliste, kan du logge dig på her:
Log dig på ventelisten her
 
Glemt login?
Kontakt Kundeservices Websupport, hvis du har mistet/glemt dit login til ventelisten.
Kontakt vedr. glemt login
 
Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt mit kodeord (Venteliste og hjemmeside)?

Er dit kodeord bortkommet, kan du bestille et nyt.

Nyt kodeord til ventelisten
Nyt kodeord til ventelisten bestiller du her

Nyt kodeord til din afdelings lokale hjemmeside
Kodeord til hjemmesider kan bestilles på de respektive afdelinger eller organisationers hjemmesider, hvis du er oprettet. Brug linket 'Glemt adgangskode', som du finder i loginfeltet.

Du kan også få hjælp ved at kontakte vores Websupport via denne formular

 

Hvordan ændrer jeg min adresse og andre oplysninger på ventelisten?
Hvis du er flyttet og stadig gerne vil modtage tilbud om bolig, skal du sørge for at ændre din adresse og eventuelt andre oplysninger på ventelisten. Det kan fx være oplysninger om husstandssammensætning og ændrede boligønsker.
 
Bemærk at du vil blive slettet fra ventelisten, hvis den årlige opkrævning ikke bliver betalt.
 

Log på ventelisten her

Hvordan svarer jeg på, om jeg er interesseret i et boligtilbud?

Du kan svare ja eller nej til et boligtilbud ved at bruge vores kontaktformular her.

OBS!
Vær opmærksom på, at undlader du at besvare dit tilbud med enten Ja tak eller Nej tak, vil din ansøgning blive stillet i bero, og du får ikke længere tilsendt tilbud, men optjener blot anciennitet. Du skal så logge ind på ventelisten for at gøre din status aktiv igen.

Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg...


Kontakt Domea Kundeservice vedr.:

- Spørgsmål til huslejen
- Opsigelse af lejemål
- Bytte eller fremleje
- Boligsøgning og opskrivning på venteliste - læs her hvordan du søger lejebolig
- Reservering af en ledig bolig
- Glemt password til ”Min bolig” eller ”Digitalt bestyrelsesrum” 

Kontakt Kundeservice her 

 

Kontakt dit lokale servicecenter/ejendomskontor vedr.:

- Aftal tid til at se en bolig
- Få udleveret nøgle til din nye bolig
- Få synet boligen når du skal flytte
- Spørgsmål til vedligeholdelse og forbedringer
- Installation af hvidevare fx vaskemaskine

Kontaktoplysningerne til dit lokale servicecenter/ejendomskontor finder du på din boligafdelings hjemmeside.

Find din lokale afdelings hjemmeside her

 

Kontakt vedr. boligsøtte

- Kontakt Udbetaling Danmark eller læs mere og søg boligstøtte på borger.dk

 

Kontakt vedr. indskudslån

- Kontakt din kommune for at få mere at vide samt for at søge indskudslån

Kan jeg få sendt et nyt indbetalingskort til betaling af min husleje?
 
Overvej at tilmelde dig PBS. Så sker opkrævningen automatisk, til tiden og du slipper for både gebyr og besvær med indbetalingskort.
Jeg har problemer med mit vaskekort. Hvem skal jeg kontakte?
Kontakt dit ejendomskontor, som kan hjælpe dig fx med et nyt vaskekort.
Husk at vaskekortet bliver spærret, hvis du er i restance. Du skal selv rette henvendelse på ejendomskontoret for at få det åbnet igen.
Jeg har mistet mit vaskekort
Kontakt dit ejendomskontor, som vil spærre det mistede kort og bestille et nyt. Der opkræves et mindre gebyr for bestilling af et nyt vaskekort.
  • Domea.dk s.m.b.a.
  • Oldenburg Allé 3
  • 2630 Taastrup
  • CVR: 56710116
  • Tlf: 76 64 64 64