Jelling Boligselskab - Ofte stillede spørgsmål

Videre til indhold | Videre til menunavigation

Fandt du svar?

Du kan finde flere spørgsmål og svar under de forskellige områder på hjemmesiden

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan logger jeg ind på vores hjemmeside første gang?

Opret din profil

  1. Indtast brugernavn og adgangskode. Dem finder du enten fra dit Domea girokort, eller fra din PBS opgørelse under din Domea indbetaling. Bemærk at koden skal tastes ind med små bogstaver.
  2. Indtast din email-adresse - den er fremover dit brugernavn.
  3. Lav en ny adgangskode.
  4. Nu modtager du en email på den adresse, du har angivet som brugernavn.
  5. Klik på linket i emailen for at aktivere din profil. 
  6. De oprindelige koder kan herefter ikke længere benyttes til at logge ind.
  7. Log ind med din emailadresse og din nye selvvalgte adgangskode.

Du kan også finde en mere udførlig vejledning til login her.

Glemt adgangskode
Få tilsendt din adgangskode ved at klikke på ’Glemt adgangskode’ i login-feltet på din hjemmeside.
Adgangskoden sendes til den emailadresse, du har angivet som brugernavn.
 
Hjælp
Skriv til websupport@domea.dk, hvis du har tekniske vanskeligheder.
Hvorfor har jeg ikke fået boligstøtte i denne måned?
Boligstøtte er et tilskud til huslejen, som du kan søge, hvis du bor til leje. Det er Udbetaling Danmark, der står for udbetalingerne. Du kan finde deres kontaktoplysninger Du kan finde flere oplysninger på www.borger.dk her

Læs mere om reglerne for at få boligstøtte, hvis du er:
lejer og ikke får pension
folkepensionist
førtidspensionist

Hvornår får jeg min lejekontrakt?

Når Kundeservice har modtaget den underskrevne lejekontrakt, sender vi din genpart af lejekontrakten hurtigst muligt. Lejekontrakten bør opbevares omhyggeligt, så den altid kan findes frem, hvis der skulle blive behov for det.

Du kan få tilsendt lejekontrakten i brevform eller underskrive den elektronisk via NemID, hvilket er nemt og hurtigt.

Hvornår kan jeg hente nøglen til min nye bolig?

Du skal lave en aftale med ejendomsmesteren/Servicecenteret for at få udleveret nøglerne til din nye bolig. På din afdelings hjemmeside under Kontakt kan du se adresse, telefonnummer og kontorets åbningstider.

Du kan kun få udleveret nøglen, hvis du fremviser en kvittering for betaling af leje og indskud og eventuelt et underskrevet lånedokument fra kommunen.

Hvor skriver jeg mig på venteliste?

Gå til Søg bolig. Når du har udvalgt de boliger, du vil skrives op til, skal du vælge Gå til godkendelse i venstre side af skærmen. Herefter skal du logge ind, eller oprette dig som ansøger. Det er også her du betaler gebyr for opnotering til boligorganisationen. Du kan evt. starte med at oprette et login her

Hvordan får jeg en almen bolig?

Alle, der er fyldt 15 år, kan blive skrevet på venteliste til en bolig i et alment byggeri. Hvis der ikke umiddelbart er en ledig bolig, kan du skrive dig på venteliste i det boligselskab, som ejer afdelingen.

Hver boligorganisation har sin egen venteliste. For 187,50 kr om året kan du skrive dig på venteliste til alle boligorganisationens afdelinger, hvis du i øvrigt opfylder kriterierne for fx familie- eller ældreboliger. Ungdomsboliger opererer oftest uden gebyr.

Gebyret dækker boligorganisationens omkostninger ved at administrere og ajourføre ventelisten. Hvis du vil skrives på venteliste i to forskellige boligorganisationer, skal du betale to gebyrer. Domea administrerer ventelister for en række boligorganisationer, så du kan skrive dig op i flere organisationer samtidig.

Hvor kan jeg få oplyst, hvilken placering jeg har på ventelisten?
Du har fået et login, da du skrev dig op til boligen. Brug det til at logge ind på hjemmesiden, så kan du se din placering.
 
Vær opmærksom på, at der kan være særlige forhold (fx intern opnotering), der gør, at du ikke kan være helt sikker på din placering. I boligorganisationer, der har vedtaget fleksibel udlejning kan ”vis placering” ikke benyttes.
Hvordan logger jeg ind på ventelisten?
Gå ind på ventelisten. Brug de tilsendte oplysninger om brugernavn og kodeord eller opret nye.
Hvad gør jeg, når jeg har glemt mit kodeord?

Er dit kodeord bortkommet, kan du bestille et nyt.

Nyt kodeord til ventelisten
Nyt kodeord til ventelisten bestiller du her

Nyt kodeord til din afdelings lokale hjemmeside
Kodeord til hjemmesider kan bestilles på de respektive afdelinger eller organisationers hjemmesider, hvis du er oprettet. Brug linket 'Glemt adgangskode', som du finder i loginfeltet.

Du kan også få hjælp ved at komtakte vores Websupport via denne formular

 

Hvordan ændrer jeg min adresse på ventelisten?

Hvis du er flyttet, og stadig gerne vil modtage tilbud, er det dit ansvar at ændre adresse på ventelisten. Husk det, da du bliver slettet fra listen, hvis vi får tilbud retur pga. ubekendt adresse. Domea modtager ikke automatisk adresseændringer fra kommunen.

Log ind på ventelisten. Her kan du ændre adresse, husstandssammensætning og boligønsker.

Hvordan svarer jeg på, om jeg er interesseret i et boligtilbud?

Du kan svare ja eller nej til et boligtilbud ved at bruge vores kontaktformular her.

OBS!
Vær opmærksom på, at undlader du at besvare dit tilbud med enten Ja tak eller Nej tak, vil din ansøgning blive stillet i bero, og du får ikke længere tilsendt tilbud, men optjener blot anciennitet. Du skal så logge ind på ventelisten for at gøre din status aktiv igen.

Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg...

Har du spørgsmål til Domea Kundeservice, så benyt vores kontaktside her.

Hos Kundeservice kan du få svar på spørgsmål vedr. huslejen, problemer i lejligheden, indvendig vedligeholdelse, installation af fx en vaskemaskine, forbedringer i boligen, opsigelse af dit lejemål samt bytte eller fremleje af din bolig. 

Kan jeg få sendt et nyt indbetalingskort til betaling af min husleje?
Ja, tag kontakt til dit lokale boligcenter.
Overvej at tilmelde dig PBS. Så sker opkrævningen automatisk, til tiden og du slipper for både gebyr og besvær med indbetalingskort.
Hvornår får jeg indbetalingskortet, så jeg kan betale min husleje?
PBS udsender indbetalingskortet, så du har det i ugen op til den 1. i måneden.
Jeg har problemer med mit vaskekort. Hvem skal jeg kontakte?
Kontakt dit ejendomskontor, som kan hjælpe dig fx med et nyt vaskekort.
Husk at vaskekortet bliver spærret, hvis du er i restance. Du skal selv rette henvendelse på ejendomskontoret for at få det åbnet igen.
Jeg har mistet mit vaskekort
Kontakt dit ejendomskontor, som vil spærre det mistede kort og bestille et nyt. Der opkræves et mindre gebyr for bestilling af et nyt vaskekort.
Hvordan kontakter jeg Domeas webmaster?

Send en e-mail til websupport@domea.dk. Angiv navn, adresse og telefonnummer.

Har du problemer med din afdelings- eller organisationshjemmeside, så er det en hjælp, hvis du i beskrivelsen også angiver følgende:

  1. Ser det hver gang?
  2. Hvornår skete fejlen sidst. Ca. tidspunkt for fejlen. 
  3. Hvor kommer fejlen? Altså mere præcist: hvilket skærmbillede var du på, hvad trykkede du på?
  4. Kommer fejlen med det samme eller går der lang tid før den opstår (hvor browseren ligesom ’tænker’)?
  5. Hvilken webbrowser bruger du? Internet Explorer, Firefox, Safari, Opera?
    • Hvilken version af browseren? Ie7? Ie9? Firefox 3.6?
  6. Hvilken maskine har du? (pc, mac)
  7. Hvilken forbindelse har du? (trådløs, kabel)
  8. Har du haft mulighed for at afprøve på en anden computer?
  9. Har du oplevet lignende fejl på andre hjemmesider?
  • Domea
  • Oldenburg Allé 3
  • 2630 Taastrup
  • CVR: 56710116
  • Tlf: 76 64 64 64
  • En del af