Nøgler

Når din lejekontrakt er godkendt, skal du aftale et tidspunkt for afhentning af nøgler og indflytningssyn med dit lokale servicecenter. Det skal helst ske en uge før du flytter ind, og du skal medbringe kvittering for betalt indskud og husleje og evt. dokumentation for kommunalt indskudslån.

Indflytningssyn

Når du får din nye bolig, bliver den synet for fejl og mangler af ejendomskontoret, der skriver en rapport. Hvis der er mindre fejl og mangler, som ikke udbedres, vil det blive noteret i rapporten, så du ikke kommer til at betale for det senere. Denne rapport skal du underskrive.

Fejl- og mangelliste

Du skal inden 14 dage efter indflytning udfylde en liste med fejl og mangler, hvis der skulle være noget, der er overset ved indflytningssynet. Listen skal afleveres på ejendomskontoret, hvor vi gennemgår den sammen med dig. Hvis du er utilfreds med noget, bør du kontakte ejendomsmesteren.

Meld flytning

Husk at melde flytning til folkeregisteret i din kommune via borger.dk og hos Post Danmark på posthuset eller på ePosthuset.

Husk også at ændre adresse på Domea.dks venteliste, hvis du fortsat ønsker at få tilsendt boligtilbud.

Ønsker du ikke at modtage gratisaviser og reklamer, kan du afmelde dig på posthuset eller hos Post Danmark. Afmeld gratisaviser og reklamer her

Forsikringer

Hvis din bolig bliver skadet af fx brand, er det din egen indboforsikring, som skal dække udgifter til nyt indbo og til en midlertidig bolig (genhusning), mens skaderne udbedres.  Det er derfor meget vigtigt, at du har eller tegner en indboforsikring, når du flytter ind.

Når du bor i en ejendom, som er administreret af Domea.dk, kan du få 15 procent rabat på forsikringer hos forsikringsselskabet Gjensidige. De kan kontaktes på telefon 70 10 90 09.

 

    Oftest stillede spørgsmål om indflytning

  • Hvornår får jeg min lejekontrakt?
  • Hvornår får jeg nøglerne til min nye bolig?
  • Kan jeg låne til beboerindskuddet?