Boligsøgning og venteliste

  • Hvordan får jeg en almen bolig?
  • Hvordan får jeg en ungdomsbolig?
  • Hvad er en venteliste?
  • Hvordan skriver jeg mig på venteliste til en lejebolig?
  • Hvordan logger jeg ind på ventelisten?
  • Hvordan svarer jeg på, om jeg er interesseret i et boligtilbud?
  • Hvad er fleksibel udlejning?
  • Hvorfor skal jeg ændre adresse og andre oplysninger på ventelisten?
  • Hvordan får jeg et nyt kodeord til ventelisten, 'Min bolig' og 'Digitalt bestyrelsesrum'?

    Indflytning

  • Kan jeg låne til beboerindskuddet?
  • Hvornår får jeg min lejekontrakt?
  • Hvornår får jeg nøglerne til min nye bolig?

    Husleje

  • Hvad er fristen for at betale husleje?

    Du skal betale husleje senest den første i måneden.
    Hvis den første ikke er en hverdag, er fristen for at betale husleje den førstkommende hverdag (jf. lov nr. 517 af 05/06/2012).

    Læs mere om Lejeloven her

    Hvornår får jeg et indbetalingskort, så jeg kan betale husleje?

    Som ny lejer modtager du et indbetalingskort sammen med din lejekontrakt, som du skal betale via netbank/bank/posthus.
    Du kan derefter tilmelde dig Betalingsservice hos Nets via din bank.

    Hvis du allerede bor i en Domea.dk administreret bolig og betaler husleje via indbetalingskort, vil du modtage det i dagene op til den første i måneden.

    Vi anbefaler, at du tilmelder dig Betalingsservice hos Nets via din bank. På denne måde er du sikker på, at din husleje bliver betalt til tiden, og du betaler mindre gebyr.

  • Kan jeg vente med at betale husleje?
  • Kan jeg få et nyt indbetalingskort til at betale husleje?

    Forbrug

  • Hvad sker der, hvis jeg skal betale for ekstra forbrug?
  • Hvorfor skal jeg betale ekstra for mit forbrug?
  • Hvad sker der, hvis jeg har betalt for meget for forbrug?
  • Hvorfor ændres mit acontobeløb år for år?
  • Kan jeg ændre acontobeløbet for mit forbrug?
  • Hvornår kommer næste forbrugsregnskab?
  • Hvis jeg har spørgsmål til forbrugsafregningen?
  • Hvordan klager jeg over forbrugsregnskabet?
  • Hvorfor skal jeg betale så meget for el/vand/varme?

    Bytte og fremleje

  • Må jeg bytte min bolig?
  • Må jeg fremleje eller bytte min bolig i ferien?
  • Må jeg fremleje min bolig?

    Klage

  • Hvordan klager jeg over mit boligselskab?
  • Hvordan klager jeg over en nabo?
  • Hvordan behandles en naboklage?
  • Hvordan klager jeg over flytteafregningen?
  • Hvordan klager jeg over forbrugsregnskabet?

    Websupport

  • Hvordan får jeg et nyt kodeord til ventelisten, 'Min bolig' og 'Digitalt bestyrelsesrum'?
  • Hvordan får jeg hjælp til lokale hjemmesider?
  • Hvordan logger jeg ind på vores hjemmeside første gang?
  • Hvordan lægger jeg et referat op på hjemmesiden?
  • Hvordan opretter/sletter jeg en opgave som bestyrelsesmedlem?
  • Hvordan tilpasser jeg et billede til min lokale hjemmeside?
  • Hvorfor har jeg fået flere breve om login til 'Min bolig'/'Digitalt bestyrelsesrum'?
  • Hvorfor skal jeg skifte adgangskode til 'Min bolig'/'Digitalt bestyrelsesrum'?
  • Hvordan aktiverer jeg min profil til min lokale hjemmeside?
  • Hvilke dokumenttyper kan jeg benytte på lokale hjemmesider?