Icon / ae andet arrow-down arrow-down arrow-down beboermappen Boligsøgning bytte-fremleje photograph checkmark checkmark document domea_ae dropdown_arrow Forbrug handbog husleje-forbrug hvad-almenbolig klage LinkedIn location login mail opsigelse phone Print reparationer-forbedringer search share_facebook share_linkedin share_mail share_twitter Svar på tilbud Twitter sog-bolig svar-lejetilbud websupport midtdanmark syddanmark sjaelland hovedstaden nordjylland

    Boligsøgning og venteliste

  • Hvordan får jeg en almen bolig?
  • Hvordan får jeg en ungdomsbolig?
  • Hvad er en venteliste?
  • Hvordan skriver jeg mig på venteliste til en lejebolig?
  • Hvordan logger jeg ind på ventelisten?
  • Hvordan svarer jeg på, om jeg er interesseret i et boligtilbud?
  • Se dit nummer/din placering på ventelisten
  • Hvad er fleksibel udlejning?
  • Hvorfor skal jeg ændre adresse og andre oplysninger på ventelisten?
  • Hvordan får jeg et nyt kodeord til ventelisten, 'Min bolig' og 'Digitalt bestyrelsesrum'?
  • Hvordan ændrer jeg status på venteliste (aktiv/bero)?

    Du kan til hver en tid ændre din status på ventelisten fra aktiv boligsøgende til boligsøgning sat i bero eller omvendt.

    Sådan gør du

    1. Log dig på ventelisten på Lejeboligen.nu her

    2. Når du er logget ind, klik på fanen ’Min side’ og herefter på ’Boligønsker’ i venstre side:

    Sæt din status som boligsøgende til aktiv

    Er din status som boligsøgende sat i bero, vises denne besked:

    Klik på 'Sæt aktiv', og du er registreret som aktiv boligsøgende:

     

    Sæt din status som boligsøgende i bero

    Klik på 'Sæt i bero', hvis du ikke ønsker at stå som aktiv boligsøgende:

    Bemærk: Har du sat din status til bero, modtager du ikke tilbud om bolig, men du opsparer stadigvæk anciennitet på dit ventelistenummer.

    Indflytning

  • Kan jeg låne til beboerindskuddet?
  • Hvornår får jeg min lejekontrakt?
  • Hvornår får jeg nøglerne til min nye bolig?

    Husleje

  • Hvad er fristen for at betale husleje?
  • Kan jeg vente med at betale husleje?
  • Kan jeg få et nyt indbetalingskort til at betale husleje?

    Forbrug

  • Hvad sker der, hvis jeg skal betale for ekstra forbrug?
  • Hvorfor skal jeg betale ekstra for mit forbrug?
  • Hvad sker der, hvis jeg har betalt for meget for forbrug?
  • Hvorfor ændres mit acontobeløb år for år?
  • Kan jeg ændre acontobeløbet for mit forbrug?
  • Hvornår kommer næste forbrugsregnskab?
  • Hvis jeg har spørgsmål til forbrugsafregningen?
  • Hvordan klager jeg over forbrugsregnskabet?
  • Hvorfor skal jeg betale så meget for el/vand/varme?

    Bytte og fremleje

  • Må jeg bytte min bolig?
  • Må jeg fremleje eller bytte min bolig i ferien?
  • Må jeg fremleje min bolig?

    Opsigelse og fraflytning

  • Hvad er fristen for at opsige min bolig?
  • Hvornår skal jeg flytte fra min opsagte bolig?
  • Hvornår får jeg min flytteafregning?
  • Hvorfor skal jeg oplyse min nye adresse, når jeg flytter?
  • Hvordan klager jeg over flytteafregningen?
  • Hvordan opsiger jeg bolig på vegne af afdød?

    Klage

  • Hvordan klager jeg over mit boligselskab?
  • Hvordan klager jeg over en nabo?
  • Hvordan behandles en naboklage?
  • Hvordan klager jeg over flytteafregningen?
  • Hvordan klager jeg over forbrugsregnskabet?