Boligsøgning og venteliste

  • Hvordan får jeg en almen bolig?
  • Hvordan får jeg en ungdomsbolig?
  • Hvad er en venteliste?
  • Hvordan skriver jeg mig på venteliste til en lejebolig?
  • Hvordan logger jeg ind på ventelisten?
  • Hvordan svarer jeg på, om jeg er interesseret i et boligtilbud?
  • Hvad er fleksibel udlejning?
  • Hvorfor skal jeg ændre adresse og andre oplysninger på ventelisten?
  • Hvordan får jeg et nyt kodeord til ventelisten, 'Min bolig' og 'Digitalt bestyrelsesrum'?

    Indflytning

  • Kan jeg låne til beboerindskuddet?
  • Hvornår får jeg min lejekontrakt?
  • Hvornår får jeg nøglerne til min nye bolig?

    Husleje

  • Hvad er fristen for at betale husleje?
  • Kan jeg vente med at betale husleje?
  • Kan jeg få et nyt indbetalingskort til at betale husleje?

    Forbrug

  • Hvad sker der, hvis jeg skal betale for ekstra forbrug?
  • Hvorfor skal jeg betale ekstra for mit forbrug?
  • Hvad sker der, hvis jeg har betalt for meget for forbrug?
  • Hvorfor ændres mit acontobeløb år for år?
  • Kan jeg ændre acontobeløbet for mit forbrug?
  • Hvornår kommer næste forbrugsregnskab?
  • Hvis jeg har spørgsmål til forbrugsafregningen?
  • Hvordan klager jeg over forbrugsregnskabet?
  • Hvorfor skal jeg betale så meget for el/vand/varme?

    Bytte og fremleje

  • Må jeg bytte min bolig?
  • Må jeg fremleje eller bytte min bolig i ferien?
  • Må jeg fremleje min bolig?

    Klage

  • Hvordan klager jeg over mit boligselskab?
  • Hvordan klager jeg over en nabo?
  • Hvordan behandles en naboklage?
  • Hvordan klager jeg over flytteafregningen?
  • Hvordan klager jeg over forbrugsregnskabet?

    Websupport

  • Hvordan får jeg et nyt kodeord til ventelisten, 'Min bolig' og 'Digitalt bestyrelsesrum'?
  • Hvordan får jeg hjælp til lokale hjemmesider?

    Hjælp til redigering af jeres lokale hjemmeside
    Har du brug for hjælp til at redigere jeres lokale hjemmeside, kan du her hente en vejledning for webredaktører

    Vejledninger til Det digitale bestyrelsesrum
    Her kan du finde en vejledning til at logge på jeres lokale hjemmeside for bestyrelsesmedlemmer.

    Du kan også hente en udførlig vejledning til Det digitale bestyrelsesrum.

    Problemer og fejl på jeres lokale hjemmeside
    Har du problemer med din afdelings- eller organisationshjemmeside, bør du angive følgende:

    1. Ses problemet hele tiden?
    2. Hvornår skete fejlen sidst? Ca. tidspunkt for fejlen.
    3. Hvor opstår fejlen? Altså mere præcist: hvilket skærmbillede var du på, hvad trykkede du på?
    4. Opstår fejlen med det samme, eller går der lang tid før den opstår (hvor browseren ligesom ’tænker’)?
    5. Hvilken webbrowser bruger du? Fx Internet Explorer, Firefox, Safari, Opera?
    6. Hvilken version af browseren? Fx IE9? IE11? Firefox 3.6?
    7. Hvilken maskine har du? (pc, mac)
    8. Hvilken internetforbindelse har du? (trådløs, kabel)
    9. Har du haft mulighed for at afprøve på en anden computer?
    10. Har du oplevet lignende fejl på andre hjemmesider?

     

    Kontakt Websupport med en beskrivelse af problemet og angiv dit lejemålsnummer, din e-mail-adresse og dit telefonnummer.

     

  • Hvordan logger jeg ind på vores hjemmeside første gang?
  • Hvordan lægger jeg et referat op på hjemmesiden?
  • Hvordan opretter/sletter jeg en opgave som bestyrelsesmedlem?
  • Hvordan tilpasser jeg et billede til min lokale hjemmeside?
  • Hvorfor har jeg fået flere breve om login til 'Min bolig'/'Digitalt bestyrelsesrum'?
  • Hvorfor skal jeg skifte adgangskode til 'Min bolig'/'Digitalt bestyrelsesrum'?
  • Hvordan aktiverer jeg min profil til min lokale hjemmeside?
  • Hvilke dokumenttyper kan jeg benytte på lokale hjemmesider?