Boligsøgning og venteliste

  • Hvordan får jeg en almen bolig?
  • Hvordan får jeg en ungdomsbolig?
  • Hvad er en venteliste?
  • Hvordan skriver jeg mig på venteliste til en lejebolig?
  • Hvordan logger jeg ind på ventelisten?
  • Hvordan svarer jeg på, om jeg er interesseret i et boligtilbud?
  • Hvad er fleksibel udlejning?
  • Hvorfor skal jeg ændre adresse og andre oplysninger på ventelisten?
  • Hvordan får jeg et nyt kodeord til ventelisten, 'Min bolig' og 'Digitalt bestyrelsesrum'?

    Indflytning

  • Kan jeg låne til beboerindskuddet?
  • Hvornår får jeg min lejekontrakt?
  • Hvornår får jeg nøglerne til min nye bolig?

    Husleje

  • Hvad er fristen for at betale husleje?
  • Kan jeg vente med at betale husleje?
  • Kan jeg få et nyt indbetalingskort til at betale husleje?

    Forbrug

  • Hvad sker der, hvis jeg skal betale for ekstra forbrug?
  • Hvorfor skal jeg betale ekstra for mit forbrug?
  • Hvad sker der, hvis jeg har betalt for meget for forbrug?
  • Hvorfor ændres mit acontobeløb år for år?
  • Kan jeg ændre acontobeløbet for mit forbrug?
  • Hvornår kommer næste forbrugsregnskab?
  • Hvis jeg har spørgsmål til forbrugsafregningen?
  • Hvordan klager jeg over forbrugsregnskabet?
  • Hvorfor skal jeg betale så meget for el/vand/varme?

    Bytte og fremleje

  • Må jeg bytte min bolig?
  • Må jeg fremleje eller bytte min bolig i ferien?
  • Må jeg fremleje min bolig?

    Klage

  • Hvordan klager jeg over mit boligselskab?
  • Hvordan klager jeg over en nabo?

    Prøv i første omgang at tale med naboen og se, om I kan løse jeres uoverensstemmelse i mindelighed. Hvis det ikke virker, så tal med afdelingsbestyrelsen eller servicecenteret inden du klager!

    En formel klagesag kan være både lang og ubehagelig, og ofte kan sagerne løses både hurtigere og bedre, hvis man får talt fornuftigt sammen på et tidligt tidspunkt.

    • Flere personer kan godt klage sammen! Det vil styrke sagen, hvis du får en eller flere medunderskrivere/vidner på din klage.
    • Klagen skal være præcis! Det skal fremgå helt klart af din klage, hvem du klager over, hvad vedkommende har gjort, samt hvor og hvornår det skete.
    • Hvis din tidligere klage ikke har hjulpet, så skal du klage igen, og du må ikke vente for længe med at gøre det. Klagesager henlægges normalt efter ca. tre måneder.
    • Den eller de personer, du klager over, vil ikke umiddelbart få oplyst din identitet. Kun hvis din klage går videre til Beboerklagenævnet eller Boligretten, kan du blive indkaldt som vidne, hvorved din anonymitet ophæves.
    • Hvis du har spørgsmål, eller hvis du behøver hjælp til at formulere din klage, kan du kontakte dit servicecenter.
    • Du kan udfylde klageformularen her

  • Hvordan behandles en naboklage?
  • Hvordan klager jeg over flytteafregningen?
  • Hvordan klager jeg over forbrugsregnskabet?

    Websupport

  • Hvordan får jeg et nyt kodeord til ventelisten, 'Min bolig' og 'Digitalt bestyrelsesrum'?
  • Hvordan får jeg hjælp til lokale hjemmesider?
  • Hvordan logger jeg ind på vores hjemmeside første gang?
  • Hvordan lægger jeg et referat op på hjemmesiden?
  • Hvordan opretter/sletter jeg en opgave som bestyrelsesmedlem?
  • Hvordan tilpasser jeg et billede til min lokale hjemmeside?
  • Hvorfor har jeg fået flere breve om login til 'Min bolig'/'Digitalt bestyrelsesrum'?
  • Hvorfor skal jeg skifte adgangskode til 'Min bolig'/'Digitalt bestyrelsesrum'?
  • Hvordan aktiverer jeg min profil til min lokale hjemmeside?
  • Hvilke dokumenttyper kan jeg benytte på lokale hjemmesider?