Den lokale webredaktør skal vælges af bestyrelsen, men behøver ikke at være medlem af bestyrelsen. Faktisk behøver webredaktøren ikke engang være beboer i boligafdelingen.
Der er dog en forretningsgang, der skal overholdes, når en ny webredaktør udpeges:

  1. Bestyrelsen udpeger en webredaktør ved et bestyrelsesmøde og noterer det i referatet
  2. Formanden udfylder en kontrakt og skriver under
  3. Webredaktøren skriver under
  4. Kontrakten plus en kopi af referatet, hvor bestyrelsen udpegede webredaktøren sendes til den koordinerende sekretær på boligcentret
  5. Servicekoordinatorer sørger for, at webredaktøren bliver tilmeldt et kursus
  6. Den nye webredaktør vil i forbindelse med kurset modtage et brev med brugernavn og login
  7. Webredaktøren er nu klar til at give hjemmesiden liv og personlighed

Se kurser for webredaktører

Her finder du de relevante dokumenter til rollen som webredaktør:

Her finder du vejledninger, som kan hjælpe dig med både tekst- og billedredigering af hjemmesider:

Som bestyrelsesmedlem har du adgang til en række oplysninger, bl.a. om økonomien i dit boligselskab/-afdeling. Her kan du se dine muligheder og få vejledning til offentliggørelse af referater. Disse vejledninger kan også være relevante for den lokale webredaktør:

Kontakt

Har du brug for hjælp til lokale hjemmesider eller digitalt bestyrelsesrum, kan du kontakte websupport