Icon / ae andet arrow-down arrow-down arrow-down beboermappen Boligsøgning bytte-fremleje photograph checkmark checkmark document domea_ae dropdown_arrow Forbrug handbog husleje-forbrug hvad-almenbolig klage LinkedIn location login mail opsigelse phone Print reparationer-forbedringer search share_facebook share_linkedin share_mail share_twitter Svar på tilbud Twitter sog-bolig svar-lejetilbud websupport midtdanmark syddanmark sjaelland hovedstaden nordjylland

Ny kursusadministration træder i kraft 1. september 2017

Som nogle af jer måske har bemærket, kan man ikke længere tilmelde sig kurser via NEXT. Det skyldes, at vi har opsagt aftalen med dem og fremover selv formidler tilmelding til kurser. Det er regionssekretariatet, der varetager administrationen af kursustilmeldingerne.

Kompetenceudvikling er et samlebegreb for mange aktiviteter; f.eks. kurser, fyraftensmøder, seminarer og forskellige udviklingsprocesser. En uddannelsespolitik bidrager til, at samarbejdet mellem det politiske og det driftsmæssige niveau styrkes og kvalificeres, fordi bestyrelsesmedlemmer får bedre mulighed for at indgå i bestyrelsesarbejdet på en kvalificeret måde.

Drift og servicering af ejendomme og beboere kvalificeres også, fordi mestre og ejendoms-funktionærer får mulighed for at løse opgaver endnu mere kvalificeret, effektivt og selvstændigt. De hidtidige erfaringer er gode. En uddannelsespolitik er typisk en fordel for både bestyrelser, medarbejdere og beboere. Samtidig bidrager den til at tiltrække og fastholde kompetente bestyrelsesmedlemmer og medarbejdere.

Det indeholder en uddannelsespolitik

  • Organisationsbestyrelsen afsætter et ramme-beløb til uddannelsesformål
  • Rammebeløbet aftales individuelt og varierer fra selskab til selskab
  • Typisk afsættes kr. 5.000 pr. medarbejder og kr. 4.000 pr. bestyrelsesmedlem
  • Domea.dks standardformular til formulering af en uddannelsespolitik kan rekvireres hos Domea.dk Uddannelse

Forventet udbytte og erfaringer

De hidtidige erfaringer er gode og viser bl.a.:

  • Mere engagerende og professionelle bestyrelser
  • Mere kompetente og motiverede medarbejdere
  • Bedre muligheder for at tiltrække og fastholde kompetente bestyrelsesmedlemmer og medarbejdere
  • Flere kritiske og kvalificerede spørgsmål
  • Udnytte ressourcerne tværgående
  • Bedre vedligeholdelsesstand og servicering af beboerne
  • Større interesse for det beboerdemokratiske arbejde blandt beboere