SMS-tjeneste i Alliken - MNV Bolig

Videre til indhold | Videre til menunavigation

SMS-tjeneste

Her kan du til- og framelde dig SMS-tjenesten for Allikens beboere.

Noget for jer?

Måske er en SMS-service en mulighed for jeres boligselskab? Hvem ved, måske vil det betyde større fremmøde ved møder og aktiviteter samt spare på både papir og trappetrin i forbindelse med omdeling af kortere beskeder.

Herunder er vedhæftet en liste over udbydere af SMS-services. Boligselskabet Alliken bruger www.blueidea.dk.

SMS-tjeneste i Alliken

SMS-tjeneste i Alliken 

Boligselskabet Alliken har taget mobilen til sig og indført en SMS-service, der gør det nemt at give beboerne hurtige beskeder.

Du har den sikkert på dig lige nu. Ellers ligger den sandsynligvis inden for dine armes rækkevidde. Mobiltelefonen,

der nærmest er blevet en digital forlængelse af den moderne menneskekrop. Og derfor er du kun et bip fra vigtige oplysninger.
Mobiltelefon_75796d.jpg
Boligselskabet Alliken i Kalundborg har som én af de første boligorganisationer taget SMS-kommunikationens effektivitet i brug og indført en service, der gør dem i stand til at nå sine beboere øjeblikkeligt og over alt.

Et effektivt alternativ
Det er ikke meningen, at den introducerede SMS-service skal erstatte den nuværende kommunikation med e-mails, breve og ophængte sedler, men den har visse fordele, der kan spare både besvær og papirarbejde. Opstår der eksempelvis akutte skader på ejendommen som rørsprængning, vandskade, oversvømmelse, fejl på varmesystemet el. lign. er Alliken nu i stand til at nå sine beboere med det samme.

Samtidig kan man med SMS hurtigt og simpelt udsende en reminder om fx beboermøder, arbejde i ejendommen, vinduespudsning. Og skal der gøres opmærksom på oplysninger om nye afdelinger, ferielukning, oprydning eller problemer med fællesvaskeriet kan oprettelse af en SMS-service lette den almindelige kommunikation og nå beboerne over alt.

Så er man næsten er sikker på, at meddelelsen når frem i tide. Skulle en beboer være på ferie og væk fra sin postkasse eller mail, vil man med SMS alligevel kunne få sin besked igennem, bare der er mobildækning.

Kort og godt
Systemet egner sig ikke til længere og mere komplekse beskeder, men har sin styrke ved den effektive levering af korte informationer, der ikke skal besvares af modtageren. Systemet udmærker sig desuden ved, at man kan programmere beskeder til at blive afsendt på bestemte tidspunkter.

Skal en beboer give de øvrige beboere i ejendommen en besked, er dette også én af funktionerne ved Allikens nye kommunikationssystem – blot skal det gå igennem selskabet. Enhver boligorganisation kan selv opstille retningslinjerne for, hvilke typer kommunikation servicen skal bruges til. 
  • En del af