Her kan du se, hvad Domea skal nå, og hvordan det går med at nå det.

Domea skal være billigere

Det betyder konkret at Domea skal effektivisere administrationen med 25 mio. kr., så Domea kan nå sit mål om at sænke priserne på boligadministration med 20 procent i gennemsnit. Den nye prisstruktur er vedtaget af bestyrelsen, gennemgået for bestyrelser på regionsmøder og træder i kraft 1. januar 2016.

Status:

  • Der skal effektiviseres med ca. 8 mio. kr. årligt, så Domea skulle nå 16 mio. kr. ved årsskiftet 2014/15, men vi har faktisk nået 18-20 mio. kr. De sidste 5-7 mio. kr. skal nås gennem vækst i antal kunder og de resterende planlagte effektiviseringer.
  • Der er 34 færre ansatte i administration i forhold til før omstillingen gik i gang.

Domea skal være bedre

Det betyder, at Domea skal levere branchens bedste service.

Status:

  • Domea har samlet udlejningsmedarbejdere fra hele landet i Kundeservice med placering i Høje-Taastrup og Vejle for at øge tilgængeligheden for boligsøgende og beboere samt for at effektivisere administrationen.
  • Blandt resultaterne kan nævnes, at åbningstiden nu er udvidet med 65 procent sammenholdt med situationen før Kundeservice, og der besvares 14.000 flere telefonopkald i 2014 sammenholdt med sidste året før.
  • Mere service betyder også mere selvbetjening, og resultatet er, at 40 procent af lejekontrakterne nu er digitale.
  • Hertil kommer, at forbedring af Domeas hjemmeside har øget antallet af besøgende med 10.000 sammenlignet med året før.

Domea skal være større

Målet er 20 procent vækst, for jo flere kunder, der er om at dække de faste omkostninger, jo billigere bliver det for den enkelte kunde. Domea er nemlig non-profit.

Status:

  • Der er kommet flere nye kunder til, og der er stor interesse fra mellemstore boligorganisationer, særligt for Domeas platformsmodel. Her kan selvadministrerende boligorganisationer styrke egen-administration ved at købe sig ind på Domeas it- og administrationsplatform og få adgang til Domeas koncepter og specialist-ydelser.