Icon / ae andet arrow-down arrow-down arrow-down beboermappen Boligsøgning bytte-fremleje photograph checkmark checkmark document domea_ae dropdown_arrow Forbrug handbog husleje-forbrug hvad-almenbolig klage LinkedIn location login mail opsigelse phone Print reparationer-forbedringer search share_facebook share_linkedin share_mail share_twitter Svar på tilbud Twitter sog-bolig svar-lejetilbud websupport midtdanmark syddanmark sjaelland hovedstaden nordjylland

Om os

Hvem er vi?

Domea.dk er sat i verden for at skabe gode, trygge boliger, som er til at betale for almindelige mennesker. Det forudsætter så lav en husleje som muligt. Det opnår vi gennem løbende effektivisering og digitalisering af vores ydelser og fordi, vi er en af Danmarks største almene bygge- og boligadministrationer. Domea.dk er nonprofit, ejet af kunderne og demokratisk ledet. Vi drives som en kommerciel virksomhed for at sikre så lav en husleje som muligt.

Læs mere om Domea.dk's opbygning her
Se vedtægterne her

Hvad beskæftiger vi os med?

Vi leverer udlejning, administration og drift til almene boligselskaber. Nogle boligselskaber køber hele pakken. Andre nøjes med at bruge vores innovative it-platform og vores smarte koncepter for effektiv økonomistyring.

Læs mere om, hvad vi tilbyder, her

En stor del af Domea.dk beskæftiger sig med at varetage nybyggeri eller renovering på vegne af de almene boligselskaber. Nybyggerier varetages ofte sammen med private ejendomsudviklere. I 2021 har vi ca. 300 projekter i byggeporteføljen til en samlet anlægssum på 11 milliarder kroner.

Læs om at bygge med Domea.dk her

Hvem er vores kunder?

Vores cirka 70 kunder, som er almene boligorganisationer og -administrationer, ejer og administrerer til sammen mere end 80.000 boliger over det meste af Danmark. I Domea.dk ejer vi ikke selv nogen boliger, men fungerer som forretningsfører eller leverandør til vores kunder.

Hvordan fungerer vores virksomhed?

Domea.dk er non-profit og reguleret efter Almenboligloven. Vores bestyrelse vælges efter beboerdemokratiske principper blandt beboere og lokale beboerdemokrater.
I 2021 havde vi en omsætning på 197,9 mio. kr. Vores væsentligste indtægter kom fra administrationshonorarer og fra byggesager.

Læs mere om vores årsregnskab her

Hvad driver os i Domea.dk, hvad er vores mål og hvordan kommer vi derhen?

Sammen med vores kunder gør vi Danmark til et bedre og billigere sted at bo. Vi sikrer mennesker i hele Danmark en god og tryg bolig, som er til at betale.
Vi tænker mennesker før mursten og ønsker i det hele taget at bidrage til en balanceret og bæredygtig samfundsudvikling. Det er det, vi tror på og derfor, vi går på arbejde.
Vi tror på, at det er det stærke almene fællesskab, som også i fremtiden er med til at sikre danskere et godt hjem. Og det er netop det fællesskab, vores forretningsstrategi er stærkt forankret i.

Se vores mission, vision og forretningsstrategi

Hvor mange er vi?

Driften af boligerne varetages lokalt i de almene boligorganisationers servicecentre, hvor der er ansat cirka 400 medarbejdere. I Domea.dk er vi cirka 180 medarbejdere, der løser opgaver inden for bl.a. økonomi, udlejning, forvaltning, jura, it, kommunikation, HR og bygherrerådgivning.

Hvordan er vi som arbejdsplads?

Vi tilbyder gode udviklingsmuligheder og arbejder målrettet med udvikling af alle medarbejderes kompetencer. Vi tror på, at spændende opgaver, selvstændighed og fleksibilitet i jobbet giver tilfredse medarbejdere og gode resultater. Det synes medarbejderne også. Ved den seneste trivselsmåling fra efteråret 2021 vurderede medarbejderne, at tilfredsheden er 81 ud af 100. Det svarer til 'høj arbejdsglæde', når vi sammenligner os med andre virksomheder og deres i alt 153.000 medarbejdere, som bruger samme måling som os.

Se ledige stillinger hos Domea.dk