Icon / ae andet arrow-down arrow-down arrow-down beboermappen Boligsøgning bytte-fremleje photograph checkmark checkmark document domea_ae dropdown_arrow Forbrug handbog husleje-forbrug hvad-almenbolig klage LinkedIn location login mail opsigelse phone Print reparationer-forbedringer search share_facebook share_linkedin share_mail share_twitter Svar på tilbud Twitter sog-bolig svar-lejetilbud websupport midtdanmark syddanmark sjaelland hovedstaden nordjylland

Hvert forår afholder Domea.dk generalforsamling, hvor bestyrelsesmedlemmer fra boligorganisationer over hele landet samles. På generalforsamlingen vælges medlemmer til Domea.dk's bestyrelse samt formand og næstformand for bestyrelsen.

Domea.dk er en administrations- og rådgivningsvirksomhed. Vi ejer ikke en eneste bolig – det gør til gengæld vores kunder, ca. 80 almene boligorganisationer, som til sammen ejer ca. 60.000 boliger. Og det er netop beboere fra de boliger, som sidder i bestyrelserne i boligorganisationerne. De lokale boligorganisationers bestyrelsesmedlemmer deltager på generalforsamlingen i Domea.dk.

Hvem kan stille op?

Du kan stille op til Domea.dk's bestyrelse, hvis du bor hos en af de ca. 80 boligorganisationer, som er kunde hos Domea.dk. Derudover er de eneste to krav, at du er myndig, og at du ikke har opsagt din bolig.

Se den nuværende bestyrelse

Hvem vælger hvem?

Det er generalforsamlingen, der vælger størstedelen af Domea.dk's bestyrelse – også formanden og næstformanden. Generalforsamlingen er Domea.dk's øverste myndighed og er sammensat af bestyrelserne i de lokale boligorganisationer fra hele landet.

Bestyrelsen i Domea.dk har i alt 15 medlemmer, og generalforsamlingen vælger 10 af dem, som alle skal være beboere i de lokale boligorganisationer. 2 af de 10 bestyrelsesmedlemmer er formanden og næstformanden. De andre otte medlemmer er blevet indstillet af deres lokale regioner, inden de er blevet valgt ind i Domea.dk's bestyrelse. Indstillingen af formand og næstformand foregår på en anden måde. Se de to valgprocesser herunder.

De resterende fem medlemmer af bestyrelsen er henholdsvis tre særligt sagkyndige, heraf en repræsentant for de administrative ledelser hos Domea.dk's erhvervskunder, valgt på generalforsamlingen efter indstilling fra bestyrelsen, samt to medarbejderrepræsentanter, valgt af boligorganisationernes og Domea.dk's medarbejdere.

Valgprocessen – trin for trin

Sådan vælges medlemmerne af bestyrelsen


Hvor ofte er bestyrelsen på valg?

Bestyrelsesmedlemmerne er på valg hvert andet år. Det samme er formanden og næstformanden – men typisk ikke det samme år.

Hvis du vil vide mere om Domea.dk's opbygning, får du overblikket her

Til toppen