Hvorfor nyt navn og logo?

Domea er grundlæggende blevet forandret gennem de sidste to et halvt års omstilling, hvor Domea 2015 strategien er blevet implementeret. Det forklarede afgående formand, Karin Thomsen, på repræsentantskabsmødet 19. juni:

- Vi er på mange måder blevet mere end den virksomhed vi var for blot tre år siden. Det skal det nye logo symbolisere. Vi er mere end boligerne. Vi er alt det, der får boligerne til at fungere optimalt – hvad enten det gælder den daglige drift eller den bagvedliggende administration.

 

Begge dele er blevet professionaliseret og gjort mere effektiv, så det også i fremtiden er attraktivt at indgå partnerskab med os. Jeg håber, I vil tage godt imod det nye logo. Nogle af jer er allerede begyndt at bruge det. Og når det bruges lokalt, er det med respekt for den lokale identitet og de lokale logoer. Det synes jeg er flot, sagde Karin Thomsen.

Mange resultater

Helt konkret bærer det nye logo den store omstilling i mål, som vi har gennemført de sidste to et halvt år, herunder:

  • Omfattende effektivisering af ejendomsdriften med etablering af samdrift på tværs af boligafdelinger i mere end halvdelen af Domea.dks kundeportefølje, hvilket erfaringsmæssigt sparer 15 procent i drifts- og vedligeholdelsesbudgetterne.
  • Effektivisering af Domea.dks administrative back-office med 20 procent gennem centralisering af byggeri, økonomi og udlejning. Effektivisering af organisationen er foregået gennem målrettet eksekvering og arbejde med Domea.dks nye værdier og ledelsestilgang.
  • Styrket digital service gennem udvidet digital selvbetjening på www.domea.dk/kontakt og med indførelse af digital signatur på lejekontrakter. Digitaliseringen er desuden styrket med et system til papirløse bestyrelsesmøder.
  • Styrket beboerservice med nyt digitalt opgavestyrings- og tidsregistreringssystem, så vi kan aftale præcis, hvornår beboeren får besøg. Styrket involvering og partnerskab med bestyrelserne og endelig udvidet åbningstid i Kundeservice både aftener og weekend – pt. 55 timer ugentlig.
  • Vi er mere landsdækkende, da vi er gået fra 13 lokale kontorer til 22 lokale servicecentre. Desuden er kundeporteføljen vokset fra 34.000 boliger til 42.000 boliger, og flere er på vej. Domea.dk administrerer nu boliger i 78 kommuner.

 

Hvorfor ser logoet sådan ud?

Kravene til det nye logo har fra starten været, at det skal være let at genkende som et billede, at det skal have ’kant’, og at det skal have et grafisk element indbygget.
Disse tre kriterier hænger tæt sammen, for genkendeligheden styrkes ved, at logoet har et grafisk element i sig, og det er med til at gøre det karakteristisk. Man husker nemlig et billede langt bedre end bogstaver.

Det grafiske sammenhængende ’e-a’ symboliserer både et håndtryk og sammenholdet på tværs i Domea.dk og partnerskabet med bestyrelserne. Det ligner også et @ og symboliserer, at Domea.dk vil være førende i branchen indenfor digitalisering. Derfor vil det nye logo fremover stå alene. Huse, træer eller bølger indgår ikke længere i designet!