Icon / ae andet arrow-down arrow-down arrow-down beboermappen Boligsøgning bytte-fremleje photograph checkmark checkmark document domea_ae dropdown_arrow Forbrug handbog husleje-forbrug hvad-almenbolig klage LinkedIn location login mail opsigelse phone Print reparationer-forbedringer search share_facebook share_linkedin share_mail share_twitter Svar på tilbud Twitter sog-bolig svar-lejetilbud websupport midtdanmark syddanmark sjaelland hovedstaden nordjylland

De er glade hos Servicecenter Bolig Nord i Hjørring. På bare tre år er det lykkedes dem at realisere hele seks kunst- og anlægsprojekter fordelt på seks af deres afdelinger. Projekter, der alle har til formål at gøre afdelingerne mere velkommende og indbydende for beboerne og gæster.

For alle seks projekter gælder det, at de aldrig var blevet søsat, hvis ikke det havde været for Domea.dk-Fonden, der hvert år uddeler støttemidler til Domea.dk administrerede boligselskaber i hele landet.

- Et boligområde er mere end mursten og beton. I den sammenhæng er kunst vigtigt, fordi det er med til at skabe et tilhørsforhold for beboerne og gøre deres hjem til noget særligt. Det er dét, Domea.dk Fonden kan være med til at støtte, siger Uffe Frejdal Nielsen, der er medlem af bestyrelsen og Domea.dk Fondens udsmykning- og projektudvalg.

Plads til at tænke ud af boksen

Så længe projektet gavner udviklingen af det kulturelle, sociale og fysiske miljø i boligområdet, er der masser af rum til at være kreativ.

På den måde har Servicecenter Bolig Nord realiseret kunstprojekter i Kollegieparken, Aabybro afd. 5808, Aabybro afd. 5801 og gårdmiljøer i Brænderigården og Nørretorv. 

Seneste projekt, der er sat til at stå færdig i midten af september i år, er et kunstprojekt i Svanehusene, hvor to søjler, der før har prydet indgangen til Nordea i Taastrup, nu flytter til Nordjylland.

- Det er jo helt fantastisk, at det kan lade sig gøre at få sådanne projekter ført ud i livet. Det betyder virkelig meget for særligt de små afdelinger at kunne få støtte til kreative projekter, der ellers aldrig ville være blevet aktuelle, siger kundechef Mikki Schougaard Frandsen.

Ifølge ham er projekterne ikke bare til gavn for den enkelte boligafdeling, men for hele Domea.dk.

- Det byder velkommen på en helt anden måde. Beboerne bliver mere stolte af deres boligområde, fordi det pludselig har et unikt varemærke, og det er jo alt sammen med til at styrke Domea.dks ansigt udadtil, lyder det fra Mikki Schougaard Frandsen.