Icon / ae andet arrow-down arrow-down arrow-down beboermappen Boligsøgning bytte-fremleje photograph checkmark document domea_ae dropdown_arrow Forbrug handbog husleje-forbrug hvad-almenbolig klage LinkedIn location login mail opsigelse phone Print reparationer-forbedringer search share_facebook share_linkedin share_mail share_twitter Svar på tilbud Twitter sog-bolig svar-lejetilbud websupport midtdanmark syddanmark sjaelland hovedstaden nordjylland

I Domea.dk ønsker vi at bidrage til at begrænse den aktuelle smittespredning så meget som overhovedet muligt. Det er en del af det samfundsansvar, vi påtager os i en situation, hvor myndighederne har indskærpet, at vi alle bør tage vores forholdsregler. Vi har derfor valgt at følge de officielle anbefalinger og den linje, der lægges fra myndighedernes side.

Vigtigt at passe på hinanden

Som beboer kan du godt gøre en forskel og være med til at begrænse smittespredningen. Det handler i første omgang om at følge myndighedernes anvisninger.

Sundhedsstyrelsen giver 5 gode råd til at forebygge smitte:

  • Vask dine hænder tit eller brug håndsprit
  • Host eller nys i dit ærme – ikke i dine hænder
  • Undgå håndtryk, kindkys og kram – og begræns i det hele taget den fysiske kontakt
  • Vær opmærksom på rengøring – både hjemme og på arbejdspladsen
  • Hvis du er ældre eller kronisk syg – hold afstand og bed andre tage hensyn

Derudover er det en rigtig god idé at praktisere godt naboskab ved at hjælpe særligt ældre og syge, som ikke selv bør gå på gaden – fx med at købe ind.

Dit lokale servicecenter

Dit lokale servicecenter vil fremadrettet være lukket for alle fysiske henvendelser. Det betyder, at al henvendelse i den kommende tid skal ske telefonisk eller per mail.

Fra Domea.dk’s side har vi tilsvarende givet medarbejderne i de servicecentre besked om kun ved særligt vigtige opgaver at gå ind i boligerne – det kan fx være, hvis der er sprunget et vandrør eller lign.
I de få tilfælde, hvor det alligevel kan blive nødvendigt at få adgang til boligen, vil vi bede dig om at udvise forståelse og følge vores anvisninger.
Vi vil fortsat være til stede i bebyggelsen, men vores medarbejdere vil holde afstand og de vil bede dig gøre det samme.

Vi gør det ikke for at gøre tingene mere besværlige for dig, men for at begrænse den fysiske kontakt og passe godt på både medarbejdere og beboere.

Kundeservice: Kontakt os digitalt eller på telefonen

Også i kundeservice i Domea.dk vil vi have lukket for personlige henvendelser de næste to uger. Men du kan altid kontakte os via hjemmesiden her skrive en mail på kundeservice@domea.dk eller ringe til os på 76 64 64 64.

Ud over den døgnåbne online adgang på hjemmesiden er vi fortsat ved telefonerne fra mandag til torsdag kl. 8.00-20.00 og fredag kl. 8.00-16.00

Vi beder dog om lidt tålmodighed, da svartiden på henvendelser kan være længere end normalt – vi gør alt hvad vi kan for at svare dig så hurtigt som muligt.

Beboerdemokrat, hvad nu?

Hvis du deltager i bestyrelsesarbejdet i din lokale boligorganisation eller -afdeling, vil du i den kommende tid opleve at møder aflyses og arrangementer udskydes. Det er helt i tråd med vores anbefalinger, som handler om at alle møder i beboerdemokratiet aflyses.
Aflysningen af ordinære afdeling- og repræsentantskabsmøder kan betyde, at man overskrider den vedtægtsbestemte frist for, hvornår møderne skal holdes. Det er dog vurderingen, at hensynet til at undgå smittespredning lige nu, går forud for hensynet til disse tidsfrister.

Husk at det er en ny situation for os alle – så lad os hjælpes ad med at vise hensyn og få tingene til at fungere i det daglige.