Icon / ae andet arrow-down arrow-down arrow-down beboermappen Boligsøgning bytte-fremleje photograph checkmark checkmark document domea_ae dropdown_arrow Forbrug handbog husleje-forbrug hvad-almenbolig klage LinkedIn location login mail opsigelse phone Print reparationer-forbedringer search share_facebook share_linkedin share_mail share_twitter Svar på tilbud Twitter sog-bolig svar-lejetilbud websupport midtdanmark syddanmark sjaelland hovedstaden nordjylland

Domea.dk og Poul Schmith, som også er kendt som Kammeradvokaten, indgik i maj sidste år et partnerskab. Det blev søsat som en reaktion på, at stadig flere boligorganisationer efterspurgte professionel juridisk bistand. I fællesskab gik man til markedet med et tilbud om professionel juridisk bistand og rådgivning til den almene branche.

”Kongstanken er, at Poul Schmith byder ind med en specialiseret juridisk ekspertise, og en langt større volumen end os, mens vi til gengæld har den stærke geografiske forankring hos kunder i hele landet og en solid erfaring med det almene område. Og ved at pulje kompetencerne, kan vi levere en bedre service overfor boligorganisationerne,” fortæller Camilla Sverdlin-Højer, som er juridisk chef i Domea.dk.

Formand: Føler os i trygge hænder

Netop ambitionen om at levere en bedre service er noget, der bliver lagt mærke til. En af de kunder, der konkret har oplevet værdien af det nye samarbejde, er Lone Henneberg Birch. Hun er formand for organisationsbestyrelsen i Haderslev Boligselskab og sidder i bygherreudvalget, hvor man er i gang med et nyt projekt med blandet byggeri, alment og privat, på ’Honnørkajen’ i Haderslev. Boligselskabet har gennem processen fået hjælp af Domea.dk og Poul Schmith. 

”Samarbejdet med Domea.dk og Poul Schmith har været en virkelig positiv oplevelse. På ’Honnørkajen’ kører vi med en delegeret bygherremodel, og derfor er det helt afgørende for os, at den købs- og samarbejdsaftale, vi indgår med bygherren, er i orden på alle leder og kanter”, siger Lone Henneberg Birch og fortsætter:

I samarbejdet følte jeg mig i trygge hænder. Advokaten Henrik Meden fra Poul Schmith tog sig god tid til at gennemgå hele dokumentpakken – og han forklarede det, så vi forstod alle detaljer og kunne handle på det. Bagefter var det let for os i byggeudvalget at gennemgå alle ændringerne én for én”, siger Lone Henneberg Birch, som især betoner den gode dialog og ”én-indgang ”-tilbuddet som to helt afgørende elementer i den gode kundeoplevelse.

Tidligere benyttede mange boligselskaber lokale advokater til at løse sagerne. Med ”én indgang”-tilbuddet undgår Lone og andre at skulle ud at købe juridiske rådgivningsydelser flere steder med alt, hvad det indebærer af fordyrelser og forsinkelser. Her får de en full-service-løsning, hvad enten det handler om nybyggeri, problemer med en lejer eller andre ting. Og fordi vi i Domea.dk er non-profit, kan vi også typisk levere en billigere løsning end man vil kunne finde andetsteds.

Gode takter og tro på fremtiden

Det er ikke kun i Domea.dk og hos boligorganisationerne, der er tilfredshed med samarbejdet. Også advokat og partner hos Poul Schmith/Kammeradvokaten, Rikke Hoffensetz Andersen er godt tilfreds med partnerskabet. 

”Vi er snart gennem det første år af vores samarbejde. Og vi har gjort os en masse gode og vigtige erfaringer undervejs. Det som står tilbage for mig er, at når vi lykkes med at samle vores kompetencer, kan vi faktisk levere en exceptionelt god service til boligorganisationerne”, siger hun og tilføjer, at de gode takter betyder, at man også hos Poul Schmith/Kammeradvokaten har store forventninger til fremtiden.