Icon / ae andet arrow-down arrow-down arrow-down beboermappen Boligsøgning bytte-fremleje photograph checkmark checkmark document domea_ae dropdown_arrow Forbrug handbog husleje-forbrug hvad-almenbolig klage LinkedIn location login mail opsigelse phone Print reparationer-forbedringer search share_facebook share_linkedin share_mail share_twitter Svar på tilbud Twitter sog-bolig svar-lejetilbud websupport midtdanmark syddanmark sjaelland hovedstaden nordjylland

Som beboer i en Domea.dk-administreret ejendom har du længe kunnet se din husleje, dit forbrug og flere andre ting i ’Min bolig’. Og som bestyrelsesmedlem har du kunnet logge dig ind et andet sted – nemlig i ’Digitalt bestyrelsesrum’ – hvor du kan se organisationens/afdelingens økonomi, dokumenter og meget mere.

De to digitale universer har levet et separat og lidt stille liv, hvor især beboeruniverset har haft meget begrænset antal brugere. Og for bestyrelsesmedlemmerne har det været en uhensigtsmæssig opdeling, da langt de fleste også selv er beboere.

Det skal være slut nu, hvor de to selvbetjeningssystemer lægges sammen i ét profilstyret univers, som med et brugerorienteret og intuitivt design skal rumme alt det, man har brug for, både som beboer og som bestyrelsesmedlem.

- Det er noget vores kunder har efterspurgt i et stykke tid. Og vi kan også se, at det eksisterende system er modent for en opdatering. Det er simpelthen ikke længere tidssvarende. Og når vi kigger på, hvor mange beboere, der rent faktisk logger sig ind, er antallet forsvindende lille, i forhold til hvor mange der kunne have glæde af det, fortæller Lene Hadbjerg, kundeservicechef og projektejer på udviklingen af det nye digitale univers.

Udvikles trinvist og i tæt samarbejde med kunder og brugere

Som en del af Domea.dk's forretningsstrategi udvikler vi både vores ydelser og også selve virksomheden i tæt dialog og samarbejde med vores kunder. Og det er også tilfældet med det nye selvbetjeningsunivers.

- Vi laver det faktisk sammen med Bo-Vest, som vi også deler omkostningerne med. Og så bidrager den strategiske referencegruppe også. De er både kommet med input til, hvad universet skal indeholde, og så har de været med til at beslutte, at det i første omgang bliver beboerdelen, der skal prioriteres, fortæller Lene Hadbjerg.

For, som hun forklarer, man har valgt ikke at vente med at introducere det nye univers, til alt er 100 pct. færdigt og på plads. Det vil i stedet ske i det, man med et management ord kalder en agil proces. Det vil bl.a. sige, at når det nye univers går i luften i slutningen af året, er det ikke i sin endelige version.

- Du kan måske kalde det en version 1.0. Det vil indeholde meget af det samme, som der også findes på ’Min bolig’ i dag, men i en opdateret version selvfølgelig. Og så vil der på sigt komme en række flere funktioner og meget mere indhold. Målet er, at når det hele er på plads, vil både beboere og bestyrelser kunne finde stort set alt, hvad de har brug for dér, siger Lene Hadbjerg.

Noget af det, der arbejdes målrettet på, er, at det digitale univers skal være intuitivt og let at navigere rundt i for brugeren. Derfor er de første brugertest også allerede i kalenderen om få uger. Her skal et panel af beboere og bestyrelsesmedlemmer sammen med leverandøren – det prisvindende webbureau Dwarf – sikre, at universet designes, så det matcher den reelle brugers adfærd og behov.

Deltag i konkurrencen: Hvad skal ’barnet’ hedde?

Udviklingen af det nye univers er et tværgående projekt, hvor både Kundeservice, Økonomi, It og Kommunikation er involveret – ligesom beboere, servicecentre og andre afdelinger trækkes ind ad hoc på relevante opgaver.

Og det med at trække på brugerne og hele organisationen slutter ikke der – Lene Hadbjerg inviterer nemlig både kollegaer og kunder til en ’navnekonkurrence’ og opfordrer alle til at byde ind:

- Vi kommer til at stå med et værktøj, som skal bruges meget bredt. Hvor ville du som bestyrelsesmedlem synes, det er naturligt at finde regnskabstal og andre relevante informationer? Mens du som beboer også forstår, at det er dér, du kan finde data på din bolig eller fejlmelde en dryppende vandhane?

Og det er ikke en helt let opgave, Lene Hadbjerg stiller, for der er flere krav til navnet.

- Det skal kunne favne ALLE Domea.dk’s kunder – også vores erhvervskunder. Og så skal det være sigende for både beboere og for bestyrelser, pointerer hun.

Derfor stiller hun også tre gode flasker rødvin på højkant til den, der kommer med det vindende bud.

Har du en god idé, så send den til lhs@domea.dk senest den 15. juni. Så kan det være, det er dig, der stryger afsted med flaskerne og æren af at have ’døbt den lille ny’.