Icon / ae andet arrow-down arrow-down arrow-down beboermappen Boligsøgning bytte-fremleje photograph checkmark document domea_ae dropdown_arrow Forbrug handbog husleje-forbrug hvad-almenbolig klage LinkedIn location login mail opsigelse phone Print reparationer-forbedringer search share_facebook share_linkedin share_mail share_twitter Svar på tilbud Twitter sog-bolig svar-lejetilbud websupport tilladelser midtdanmark syddanmark sjaelland hovedstaden nordjylland

I Domea.dk er vi midt i en vigtig udvikling og omstilling. Med afsæt i strategien Det individuelle fællesskab er vi i gang med at skabe endnu større værdi for vores kunder – med udgangspunkt i den enkelte boligorganisations behov.

- Det kræver, at vi både kan tilbyde stærke fælles løsninger og tage højde for lokale ønsker og behov. Vi skal kunne rådgive individuelt og levere drifts- og administrationsløsninger, der matcher lige præcis den virkelighed og de krav, boligorganisationerne og vores erhvervskunder har, siger direktør for koncernøkonomi og forretningsudvikling, Lars Holmbjerg.

Det er en stor opgave, og et stærkt og fleksibelt digitalt fundament er helt afgørende for, at det overhovedet kan lade sig gøre. Gode digitale værktøjer er nemlig ikke bare 'nice to have' – de er forudsætningen for, at vi kan:

  • give medarbejderne stabile og tidssvarende løsninger
  • sikre vores kunder kvalitet, gennemsigtighed og fleksibilitet
  • understøtte forskellige samarbejdsformer og fremtidssikre virksomheden
  • arbejde effektivt og ensartet
  • leve op til lovgivning og dokumentationskrav

EG Bolig er én vigtig brik i det puslespil

Som led i omstillingen er vi i fuld gang med at skifte fra UNIK Bolig4 til vores nye digitale administrationsløsning EG Bolig. EG Bolig er en meget vigtig brik i det samlede puslespil, som også består af mange andre digitale løsninger, der tilsammen udgør en digital platform, som er fleksibel og understøtter vores forretningsmodel.

Men det er også på mange måder en stor mundfuld med masser af faldgruber og udfordringer. Derfor tester vi også først overgangen til EG Bolig i dybden for én kunde, før vi går videre til flere. På den måde får vi styr på hele processen – fra data og integrationer til daglig brug – før vi ruller den nye digitale administrationsløsning bredt ud.

- Vi har nu gennemført konverteringen og den tekniske overgang for Domea København. Det vil sige, at al data er konverteret fra UNIK Bolig4, og fra nu af anvender vi EG Bolig for Domea København, fortæller Jette Pilgaard Laursen, der er chef for Digitalisering og koncernøkonomi.

Intenst og krævende, men nødvendigt

Hun er glad for at se løsningen fungere ’live’ i god tid inden, den skal rulles ud for alle, men der er heller ingen tvivl om, at lige nu og her har det krævet blod, sved og måske også enkelte tårer.

- Det er klart, at når vi har valgt at sætte EG Bolig i drift allerede nu, så kan det mærkes. Vi har netop gennemført et intenst og meget krævende forløb for rigtig mange medarbejdere i Landscenteret for at kunne overgå til EG Bolig for Domea København, hvor nogle opgaver i overgangsperioden vil kræve manuel understøttelse. Men ja, det er en bevidst investering nu og her, fordi pilotforløbet vil give os betydelige erfaringer, som skal sikre en robust drift senere, siger Jette Pilgaard Laursen.

Hun fortæller, at pilotforløbet med Domea København fokuserer på at optimere opsætning, integrationer og arbejdsgange i EG Bolig, så vi er klar til at konvertere alle boligorganisationer med fuld og opdelt forretningsførelse den 1. oktober 2026.

Sammen bygger vi fremtidens digitale platform

Og det er ikke kun den nye digitale administrationsløsning, der fylder. For sideløbende implementerer vi også en række nye digitale værktøjer i servicecentrene – bl.a. inden for indkøb, facility management og ikke mindst Den digitale arbejdsplads, som er et helt nyt værktøj for medarbejderne i servicecentrene, der gør det nemt og brugervenligt at løse arbejdsopgaver. Med implementeringen af Den digitale arbejdsplads har medarbejderne i servicecentrene ikke behov for at anvende EG Bolig, da funktionaliteten er samlet i Den digitale arbejdsplads.

- Vi ved, at vores projekter med at løfte vores samlede digitale understøttelse er omfattende. Og det kræver rigtig mange ressourcer på tværs af hele organisationen – men det er nødvendigt. Vi skal have digitale løsninger, der matcher virksomhedens strategi, ambitioner og vores kunders forventninger. Med EG Bolig og Den digitale arbejdsplads i drift på den første pilotkunde har vi opnået en vigtig milepæl – vi er på rette vej, siger Lars Holmbjerg og sender samtidig en stor tak til alle de medarbejdere, som allerede har givet den en ekstra skalle i de forgangne uger, og som kommer til at gøre det i de kommende.