2024 var på mange måder et år med fart på. Efter år med energikrise, inflation og epidemier kom det – heldigvis – igen til at handle om det vigtige, nemlig udvikling og kerneforretning.
Når det gælder udviklingen af Domea.dk, har særligt to indsatser fyldt meget i det forgangne år: Udarbejdelsen af nye fleksible samarbejdsaftaler samt behovet for en digital platform, som kan understøtte en fremtid, hvor kunderne i langt højere grad end tidligere vælger præcis den understøttelse og de ydelser, de hver især har brug for.
Vigtig dialog om roller og ansvar
De fleksible samarbejdsaftaler er selve fundamentet i Domea.dk’s virksomhedsstrategi, Det individuelle fællesskab. Og i 2024 har vi afholdt kundemøder i hele landet for at blive skarpe på, hvilke roller og hvilket ansvar den enkelte boligorganisation ønsker at tage i samarbejdet med Domea.dk.
Det har været med til at skærpe bevidstheden om samarbejdsform og aftaler – og det har krævet en kæmpe indsats fra både kollegaer og kunder, fortalte administrerende direktør Thomas Holluf Nielsen fra scenen på Hotel Nyborg Strand, hvor den årlige generalforsamling blev afholdt den 9. maj.
- Jeg ved, at I hver især sætter en ære i at være lige præcis de boligorganisationer, I er. I har jeres egen identitet, kultur og historie, og det kan I være stolte af. Dermed har I også forskellige ambitioner og behov. Det er helt naturligt. Og i 2024 har vi sammen forberedt en fremtid, hvor vi som virksomhed i højere grad bliver i stand til at levere på netop det, I har behov for, sagde Thomas Holluf Nielsen og fortsatte:
- Vi er fortsat et stort og stærkt fællesskab. Men vi er et fællesskab med større respekt for individuelle forskelle, end vi var tidligere. Og vores fornemmeste opgave i Domea.dk er at understøtte jer – at være det solide fundament, I kan stå på.
At fællesskabet fortsat er både stærkt og stort understreges af, at Domea.dk forud for Generalforsamlingen kunne byde velkommen til Boligforeningen AAB som ny erhvervskunde. AAB er Danmarks ældste og største almene boligforening med 20.000 boliger. Og i fremtiden kan AAB så trække på Domea.dk’s ekspertise, når det kommer til digital understøttelse og beboervendte løsninger.
Samlet set – og fraregnet de boligorganisationer, der i årets løb valgte andre samarbejdspartnere – ejer og administrerer Domea.dk’s kunder tilsammen godt 95.000 boliger fordelt over hele landet og i Grønland. Det er med til at gøre Domea.dk til en af de største administrations- og rådgivningsvirksomheder i den almene sektor.