Icon / ae andet arrow-down arrow-down arrow-down beboermappen Boligsøgning bytte-fremleje photograph checkmark document domea_ae dropdown_arrow Forbrug handbog husleje-forbrug hvad-almenbolig klage LinkedIn location login mail opsigelse phone Print reparationer-forbedringer search share_facebook share_linkedin share_mail share_twitter Svar på tilbud Twitter sog-bolig svar-lejetilbud websupport midtdanmark syddanmark sjaelland hovedstaden nordjylland

Opdatering: Denne app er udgået.

Beboere i Taastrup og på Nordvest Fyn har de seneste fire uger haft lejlighed til at smug-teste den nye beboer-app Min boligservice, før den bliver tilgængelig for alle beboere. Formålet har været at finde ud af, hvad beboerne synes om brugervenlighed, funktioner og markedsføring.

Vurdering

Min boligservice får samlet fire ud af fem stjerner af beboerne, der har prøvet den nye app. Desuden får den fire stjerner i brugervenlighed og 4 stjerner i, hvor nyttig de vurderer den.

- Tror, det bliver stort, når folk bare først får gang i app’en, skriver én af testerne i sin besvarelse af den spørgeskemaundersøgelse, der afslutter test-forløbet.

59 procent af beboerne synes, at det er lettere at komme i kontakt med ejendomspersonalet med Min boligservice, og at det er blevet lettere at indmelde fejl og mangler i boligen.

52 procent af beboerne synes, at Min boligservice har gjort det lettere at få servicemeddelelser om ejendommen, og at det er blevet lettere at kommunikere med naboerne med opslagstavlen i Min boligservice.

Dog var der en del, som ikke nåede at afprøve alle funktionerne. Den mest brugte funktion var opslagstavlen, hvor beboerne kan skrive til hinanden, hvis man har brug for at låne en boremaskine, skal af med noget børnetøj eller holde en fest. Herefter er det kontaktinformationerne til servicecentret og indmeldelse af fejl og mangler, som blev næst mest og tredje mest brugt.  

Forbedringer

Beboerne påpegede også fejl og mangler, som vi er i gang med at rette, ex at det skal være muligt at fjerne synlig adresse på deres profil overfor andre beboere. Og så er der kommet en række ønsker, som bliver taget åbent i mod. Der er nemlig tale om en første version af app’en. Bliver den populær, vil der blive udviklet nye versioner med nye og forbedrede funktioner.

Har du selv forslag til forbedringer, er du velkommen til at skrive til os via app’en. Det kan du gøre efter 1. december, hvor app’en tages i brug. Via app’en kan du skrive til vores udviklingsteam ved at klikke på følgende: hjælp/opret/årsag/fejl og mangler.

God fornøjelse med Min boligservice!