I det nye Domea.dk Magasinet, der bliver uddelt i denne uge, reklamerer vi for den nye beboer-app Min boligservice, som Domea.dk har udviklet. Vi synes, det er vigtigt, at du som bestyrelsesmedlem er orienteret, for måske får du spørgsmål fra beboere, der har set omtalen af i Domea.dk Magasinet. App'en er tilgængelig fra første december, og i første omgang for alle beboere hos de boligselskaber, der er fuldkunder hos Domea.dk.

Fra 1. december vil der desuden blive omdelt et brev eller en mail til alle beboere om Min boligservice og vi vil hænge opslag op, for at gøre beboerne opmærksom på dette nye, gratis servicetilbud.

Hvad kan Min boligservice?

Med Min boligservice skal det være lettere for beboerne at:

  • Indmelde fejl/mangler i boligen med fotos taget med mobiltelefonen.
  • Hurtigt at få servicemeddelelser fra servicecentret, fx om hvornår vandet er lukket.
  • Få opslag fra naboer på den digitale opslagstavle. Måske skal man have hjælp til at få flyttet en sofa, låne en boremaskine eller holde fest på fredag.
  • Få lokale kontaktoplysninger til servicecentret.

App’en erstatter ikke den hidtidige service til beboerne

Det er vigtigt at slå fast, at app’en ikke medfører en dårligere service overfor beboere, der ikke har app’en. Det handler primært om, at forbedre den digitale service til beboere gennem brugervenlighed og enkle funktioner.

Forventet resultat

Kontaktinformationerne i app’en betyder, at den enkelte beboer hurtigere får fat i den relevante medarbejder og dermed hurtigere kan få den rigtige service. Hidtil har beboere selv skulle finde frem til hvem og hvor i Domea.dk, der skulle tages kontakt. Nu gør app’en arbejdet ved automatisk at skabe forbindelse til det rigtige servicecenter.

Vi forventer også, at Min boligservice både medfører en mere effektiv service og en forbedret kommunikation. Det skyldes for det første, at det er meget nemmere at udsende servicebeskeder til beboere i nærområdet via app’en. For det andet reducerer app’en forhåbentlig antallet af opkald til servicecentrene, fordi en del af beboernes henvendelser med app’en kan besvares og planlægges løbende. Det gør hverdagen nemmere i servicecentrene. For det tredje betyder Min Boligservice også mere præcise fejlmeldinger fra beboere, fordi de nu kan tage billeder af problemet med en mobiltelefon. Det reducerer forhåbentligt antallet af dobbeltbesøg på grund af misforståelser af hvad problemet er.

Konkurrence: Vind SuperGavekort!

For at få så mange beboere som muligt til at hente Min boligservice i App Store eller i Google Play udskriver vi en konkurrence. Alle beboere, som henter app’en og registrerer sig som bruger til og med udgangen af uge 1 2017, deltager i konkurrencen om ti SuperGavekort af 500 kr. Et SuperGavekort giver gavemodtageren frit valg blandt alle gavekortene på Gavekortet.dk, flere end 150 butikskæder og spændende oplevelser - se udvalget her. Vinderne offentliggøres på opslagstavlen i Min boligservice i uge 2 2017.