Icon / ae andet arrow-down arrow-down arrow-down beboermappen Boligsøgning bytte-fremleje photograph checkmark document domea_ae dropdown_arrow Forbrug handbog husleje-forbrug hvad-almenbolig klage LinkedIn location login mail opsigelse phone Print reparationer-forbedringer search share_facebook share_linkedin share_mail share_twitter Svar på tilbud Twitter sog-bolig svar-lejetilbud websupport midtdanmark syddanmark sjaelland hovedstaden nordjylland

Kort før sommerferien blev de to første kundeteams i Domea.dk introduceret. Som endnu et konkret udløb af forretningsstrategien organiseres opgaveløsningen nu på tværs i kundeteams, hvor medarbejdere fra forskellige områder samles om at servicere og rådgive den samme kunde. Det skal både styrke samarbejdet mellem afdelingerne internt i Domea.dk og give kunderne en oplevelse af, at der bliver taget effektivt hånd om de udfordringer og problemstillinger, som opstår i det daglige.

Vi er taget med det ene hold ’piloter’ ud at flyve denne kølige sensommer fredag i Vejle for at blive lidt klogere på, hvad sådan et kundeteam helt præcis laver.

Det bliver hurtigt tydeligt, at teamet her, der servicerer Domea Rødekro, allerede er ved at have godt styr på samarbejdet og elegant arbejder i to parallelle spor på én og samme tid.

For som de piloter, de er, skal de dels løse konkrete opgaver, men samtidig skal de netop tage turen op i helikopteren og kigge på, hvordan kundeteams skal arbejde: Hvor ofte skal de mødes, skal det være i en fast kadence, eller er det særlige situationer, som udløser et møde? Hvordan sikrer de fælles overblik over status på opgaver, og hvordan tildeler de opgaver til kolleger uden for teamet?

Vi er kundens team. Og vi løser vores opgaver tæt på kunden og på tværs af organisationen.
Rune Udi Jørgensen, regionsdirektør

Spørgsmålene er mange, men på fredagens møde kan man allerede se konturen af en drejebog tage form.

- Det er ikke alle de almindelige driftsopgaver for og omkring kunden, der skal lægges ind her i kundeteamet. Det er de opgaver, som går på tværs, og som adskiller sig fra den daglige drift, forklarer Michael Herold, kundechef i Domea Servicecenter Syd, og fortsætter:

- Det er for tidligt at konkludere noget endegyldigt. Vi har kun haft ét møde i teamet ud over dette, så vi skal have mere jord under neglene – noget mere at evaluere ud fra – før vi kan sige med sikkerhed, at det er den rigtige måde. Men jeg synes, det ser meget fornuftigt ud, og jeg føler, vi får enormt meget ud at gå i maskinrummet sammen på den måde, som vi gør i dag, og gå det spadestik dybere i selve den konkrete opgaveløsning.

Gode hvedebrødsdage giver et solidt fundament

At dette kun er gruppens andet fysiske møde er ikke til at se. Engagementet er højt og stemningen ligeså – ja, næsten løssluppen, som regionsdirektør Rune Udi Jørgensen siger efter mødet.

- Jeg føler mig allerede nu bestyrket i, at dette er vejen frem. Vi er kundens team. Og vi løser vores opgaver tæt på kunden og på tværs af organisationen. Jeg har nærmest på mødet i dag kunne fornemme en løssluppenhed, som jeg tror skyldes, at man rundt om bordet kan mærke, at man ikke er alene om kunden. Man har en masse gode kolleger, som vil det samme, og man har et fælles ansvar og mål, siger han.

Han tilføjer, at det gode humør måske også skyldes, at det jo stadig er hvedebrødsdage i teamet, hvor der endnu ingen bump er på vejen. Men han er overbevist om, at når de kommer, bumpene, så vil man også være i stand til at løse dem sammen.