Icon / ae andet arrow-down arrow-down arrow-down beboermappen Boligsøgning bytte-fremleje photograph checkmark document domea_ae dropdown_arrow Forbrug handbog husleje-forbrug hvad-almenbolig klage LinkedIn location login mail opsigelse phone Print reparationer-forbedringer search share_facebook share_linkedin share_mail share_twitter Svar på tilbud Twitter sog-bolig svar-lejetilbud websupport midtdanmark syddanmark sjaelland hovedstaden nordjylland

Et kig ind i maskinrummet i Domea.dk’s økonomiafdeling her ca. seks uger inden årets første forbrugsregnskaber være færdige viser, at den handleplan, der blev lagt i forlængelse af sidste års forsinkelser, ser ud til at virke efter hensigten.

- Starten på dette års store skæring er flere niveauer højere end sidste år, hvad angår afstemninger og fokus på løbende tilpasninger i vores robotter. Det skyldes dels, at vi har et supermotiveret og godt samspillet team, men også at vi har en stærk projektledelse på opgaven. Det sikrer alt sammen bedre prioriteringer, rettidighed, større indsigt og hyppige afrapporteringer, siger chef for Kundeøkonomi Kim Henry Jensen.

Han vil ikke gå så langt som til at sige, at han ligefrem har holdt vejret – for han har været sikker på, at de mange optimeringstiltag ville have en positiv effekt. Alligevel er han lettet over, at det allerede nu er tydeligt, at processerne omkring forbrugsregnskaberne kører smidigt og til tiden.

- Sammenlignet med samme tidspunkt sidste år er vi langt længere med antallet af forbrugsregnskaber. Her godt én måned efter vi fik de første årsopgørelser ind, har vi allerede sendt over 50 pct. af forarbejderne til målerleverandørerne. Og her i midt marts er omkring 20 pct. af regnskaberne sendt eller omdelt til vores kunders beboere, siger Kim Henry Jensen.

Han mener, det tegner lovende ift. den ambition, Domea.dk har lagt sammen med bestyrelsen om, at 95 pct. af samtlige forbrugsregnskaber skal leveres inden for tidsfristen.

Lovændring udløste forsinkelser

En lovændring om varmeforsyning har pålagt forsyningsselskaberne at omlægge deres regnskabsår, så det følger kalenderåret. Og som tidligere fortalt har det lagt et betydeligt ekstra arbejdspres på både måleleverandører og administrationsselskaberne, herunder også Domea.dk.

Derfor lagde Domea.dk’s økonomiafdeling en handleplan for at sikre, at forbrugsregnskaberne i år ville kunne afsluttes og leveres til tiden.

Beboerne har krav om at modtage deres regnskaber til tiden. Og sidste år var beboere måske endda lidt ekstra opmærksomme på deres forbrug, da vi havde set nogle voldsomme prisstigninger på bl.a. el og varme.

- Folk har jo nok været lidt ekstra spændt på, om de skulle have penge tilbage, eller om der ventede dem en ekstraopkrævning. Og det kan jeg godt forstå. Det er måske ikke helt det samme i år, hvor priserne har stabiliseret sig, men derfor skal regnskaberne jo naturligvis alligevel ud til tiden. Så det glæder mig, at de foranstaltninger, vi har sat i værk, betyder, at vi kan eksekvere langt mere effektivt i år, siger Kim Henry Jensen.