– Strategien om ’Det individuelle fællesskab’ var for år tilbage et ambitiøst fremtidsscenarie. Det er den ikke længere. I dag er den nemlig mere end ”bare” en strategi. Den er blevet selve den måde, vi arbejder sammen på.
Omtrent sådan lød ordene fra Domea.dk’s formand, Poul Rasmussen, da han åbnede den årlige formands-næstformands-konference i Middelfart.
Formændene havde selskab af kundechefer, direktører, forretningsførere og ledere på konferencen, som var tætpakket med oplæg og drøftelser om tidens største emner – både i Domea.dk og i den verden, vi er en del af.
Efter Poul Rasmussen havde budt velkommen, inviterede adm. direktør i Domea.dk, Thomas Holluf Nielsen, deltagerne helt ind i virksomhedens ”maskinrum” – både i forhold til den daglige drift, de igangværende strategiske programmer og den videre strategiske udvikling. Det handler formandskonferencen også om, for I er både kunder og ejere på samme tid.
Direktør for koncernøkonomi og forretningsudvikling Lars Holmbjerg, satte bl.a. ord på prioriteringer, mål og fremdrift i forhold den vigtige kerneforretning – herunder den indsats, som har været med til at forbedre rettidigheden af vores ydelser, men også det fortsatte og vedvarende fokus der er på at sikre, at kvaliteten af leverancerne følger med.
– Lad mig være helt tydelig. Det er ikke nok, at regnskabet kommer til tiden, hvis kvaliteten ikke er i top. Og heller omvendt. Tingene hænger sammen, og vi skal kunne levere på begge dele, replicerede han på et spørgsmål fra Maja Hansen fra MNV Bolig, inden han tog fat på noget, der i den grad også har haft fokus i det forgangne år, nemlig de to store udviklingsprojekter: overgangen til de nye fleksible samarbejdsaftaler samt implementeringen af den nye digitale platform
I forhold til de nye samarbejdsaftaler blev der berettet om en god og konstruktiv dialog med boligorganisationerne om rammerne for samarbejdet. Og derfor er det også forventningen, at alle de nye samarbejdsaftaler vil være skrevet under inden udgangen af året, forklarede han.
En stor transformation
Overgangen til den nye digitale administrationsløsning fra EG Bolig, som skal erstatte den gamle Bolig 4, er – forklarede Lars Holmbjerg – ikke blot en teknisk opgradering, men en del af en større digital transformation, hvor vi skaber en mere fleksibel og skalerbar fælles digital platform.
– Det trækker tunge veksler i vores organisation, det er vi helt bevidste om, men det er helt nødvendigt for at fremtidssikre os – og der er heldigvis god fremdrift. I sidste uge gik vi live med den første kunde, Domea København. En stor tak til jer i København, som har taget en ekstra tørn, så vi kan teste det hele ekstra grundigt, inden vi ruller ud til alle, sagde Holmbjerg, mens salen kvitterede med anerkendende klapsalver til kollegerne fra Boligselskabet Domea København og til de mange medarbejdere i Landscentret, som har knoklet for at blive klar.