Icon / ae andet arrow-down arrow-down arrow-down beboermappen Boligsøgning bytte-fremleje photograph checkmark checkmark document domea_ae dropdown_arrow Forbrug handbog husleje-forbrug hvad-almenbolig klage LinkedIn location login mail opsigelse phone Print reparationer-forbedringer search share_facebook share_linkedin share_mail share_twitter Svar på tilbud Twitter sog-bolig svar-lejetilbud websupport midtdanmark syddanmark sjaelland hovedstaden nordjylland

Betalingsfrist

Huslejen skal betales den 1. i måneden – hvis den 1. ikke er en hverdag, er fristen den førstkommende hverdag (jf. lov om leje af almene boliger nr. 517 af 05.06.2012.)

Indbetalingskort eller Betalingsservice

Som ny lejer modtager du et indbetalingskort sammen med din lejekontrakt, som du skal betale i netbank/bank/posthus.
Du kan derefter tilmelde dig Betalingsservice – enten lige herunder, eller du kan få din bank til at tilmelde dig – så din husleje fremover bliver trukket automatisk og til tiden, så du ikke behøver tænke mere på det. Du betaler desuden mindre i gebyr, end hvis du betaler via indbetalingskort.

Hvis du allerede bor i en Domea.dk-administreret bolig og betaler husleje via indbetalingskort, vil du modtage det i dagene op til den 1. i måneden. Du kan altid tilmelde dig Betalingsservice og få de fordele, der følger med.

Tilmeld dig Betalingsservice

 
 

Hvis girokortet bliver væk

Du kan få et nyt indbetalingskort ved at kontakte Kundeservice via denne kontaktformular.

Hvis du ikke betaler huslejen

Hvis du ikke betaler husleje og dermed ikke overholder din lejekontrakt, kan udlejeren enten ophæve eller opsige lejeaftalen afhængig af de konkrete omstændigheder.

  • Hvis lejeaftalen ophæves, skal du flytte ud af din lejlighed med det samme.
  • Hvis lejeaftalen opsiges, skal du flytte ud af din lejlighed med det varsel, der står i din lejekontrakt – typisk tre måneder.
  • Du skal i begge tilfælde betale husleje, indtil lejligheden er udlejet igen, dog højst i tre måneder.

Til toppen