Icon / ae andet arrow-down arrow-down arrow-down beboermappen Boligsøgning bytte-fremleje photograph checkmark document domea_ae dropdown_arrow Forbrug handbog husleje-forbrug hvad-almenbolig klage LinkedIn location login mail opsigelse phone Print reparationer-forbedringer search share_facebook share_linkedin share_mail share_twitter Svar på tilbud Twitter sog-bolig svar-lejetilbud websupport midtdanmark syddanmark sjaelland hovedstaden nordjylland

Hvis noget går i stykker i din bolig, hvis fx din vandhane drypper, toilettet løber, eller radiatoren skal luftes ud, skal du melde det til dit lokale servicecenter eller ejendomskontor. 
Du kan henvende dig personligt i servicecentret eller på ejendomskontoret, ringe ind eller bruge vores kontaktformular.

Meld fejl og mangler via vores formular

Meld fejl og mangler på dit servicecenter

Inden du henvender dig

Alt efter skaden i din bolig, kan du tjekke en række ting, inden du kontakter dit servicecenter eller ejendomskontor, fx:

  • Er strømmen gået?
    Tjek, om det kan skyldes, at en sikring er sprunget, eller hovedafbryderen er afbrudt.
  • Har du ingen varme og/eller vand?
    Tjek, om dit forsyningsselskab har fejlmeldt problemet, fx på sin hjemmeside.
  • Er afløbet stoppet?
    Prøv, om det hjælper at hælde afløbsrens i afløbet, og lad det stå et par timer. Har du ikke afløbsrens, kan du hælde et par liter kogende vand i afløbet efterfuldt af 1 dl opvaskemiddel, og lad det stå natten over.
     

Betaling for reparation

Almindelige reparationer som fx et løbende toilet eller en tilstoppet radiator eller afløb, skal du ikke selv betale for.

Ved deciderede skader og mislighold skal du selv betale.
Det er derfor vigtigt, du har tegnet en indboforsikring. Boligafdelingens forsikring dækker kun skader på ejendommen og ikke skader i dit hjem.

Læs om indboforsikring her

Til toppen

 

Kontakt servicecentret om reparationer