Icon / ae andet arrow-down arrow-down arrow-down beboermappen Boligsøgning bytte-fremleje photograph checkmark checkmark document domea_ae dropdown_arrow Forbrug handbog husleje-forbrug hvad-almenbolig klage LinkedIn location login mail opsigelse phone Print reparationer-forbedringer search share_facebook share_linkedin share_mail share_twitter Svar på tilbud Twitter sog-bolig svar-lejetilbud websupport midtdanmark syddanmark sjaelland hovedstaden nordjylland

Du vil klage over forbrugsregnskabet

Hvis du ikke er enig i forbrugsregnskabet, kan du gøre indsigelse. Med andre ord kan du klage.

Vær opmærksom på følgende:

  • Klagen skal indsendes, inden seks uger efter du har modtaget regnskabet
  • I klagen skal du præcist beskrive, hvilke punkter af forbrugsregnskabet du er uenig i.

Brug denne formular til at klage over forbrugsregnskabet


Du vil klage over flytteregningen

Hvis du ikke er enig i det endelige flytteregnskab, kan du gøre indsigelse – altså klage.

Vær opmærksom på følgende:

  • Klagen skal være skriftlig og personlig
  • Du skal i indsigelsen tydeligt specificere de områder i flytteafregningen, som du er uenig i

Brug denne formular til at klage over flytteregningen


Du vil klage over naboen

Vil du klage over en nabo, som fx ikke overholder husordenen, skal det ske skriftligt.
Prøv dog i første omgang at tale med naboen og se, om I kan selv løse jeres uoverensstemmelse. Hvis det ikke virker, så tal med afdelingsbestyrelsen eller servicecentret, inden du klager.
En formel klagesag kan være både lang og ubehagelig, og ofte kan sagerne løses både hurtigere og bedre, hvis I får talt sammen på et tidligt tidspunkt.

Ender det alligevel med en klage er det godt at være opmærksom på følgende:

  • Flere personer kan klage sammen. Det vil styrke sagen, hvis du får en eller flere medunderskrivere/vidner på din klage.
  • Klagen skal være præcis. Det skal fremgå helt klart, hvem du klager over, hvad vedkommende har gjort, samt hvor og hvornår det skete.
  • Hvis du tidligere har klaget, og det ikke har hjulpet, skal du klage igen, og du må ikke vente for længe med at gøre det. Klagesager henlægges normalt efter ca. tre måneder.
  • Det bemærkes, at klagere ikke på forhånd kan garanteres anonymitet. Selv når sagen behandles internt i Domea.dk og administrerede boligorganisationer, vil den, der klages over, kunne få oplyst, hvorfra oplysningerne i klagesagen stammer.
  • Hvis du har spørgsmål, eller hvis du behøver hjælp til at formulere din klage, kan du kontakte dit servicecenter.

Brug denne formular til at klage over en nabo

Politik for behandling af personoplysninger ved husordensklager

    Sagsbehandling

  • Sådan behandles din naboklage

 
Du vil klage over boligselskabet

Hvis du bliver uenig med dit boligselskab, kan du klage til Beboerklagenævnet i din kommune. Det koster 143 kr. (2017-takst). Din klage skal være skriftlig. 
Du skal kontakte Beboerklagenævnet i den kommune, din boligafdeling ligger i.

Læs mere om Beboerklagenævnet her

Til toppen

 

Kontakt os

Skriv til Kundeservice

Spørg os om din klageret.

Ring til Kundeservice

Mandag-Torsdag: 8.00-20.00

Fredag: 8.00-16.00