Icon / ae andet arrow-down arrow-down arrow-down beboermappen Boligsøgning bytte-fremleje photograph checkmark checkmark document domea_ae dropdown_arrow Forbrug handbog husleje-forbrug hvad-almenbolig klage LinkedIn location login mail opsigelse phone Print reparationer-forbedringer search share_facebook share_linkedin share_mail share_twitter Svar på tilbud Twitter sog-bolig svar-lejetilbud websupport midtdanmark syddanmark sjaelland hovedstaden nordjylland

Sådan stiller du op

Ønsker du at stille op til Domea.dk's bestyrelse i 2021, skal du sende en mail til valg@domea.dk. Her angiver du, om du er kandidat til bestyrelsesposten eller suppleantposten eller måske begge dele.

Derudover angiver du navn, adresse, mail, telefonnummer samt hvilket boligselskab du bor i. Endelig angiver du, om du er valgt til repræsentantskab, organisationsbestyrelse, eller om du beboer uden valgt tillidspost i beboerdemokratiet.

Tilmeldingsfristen er 8 dage før det lokale regionsmøde afholdes. Regionsmødet skal pege på de beboere, de ser som deres kandidater til bestyrelsen.

Læs mere om regionsmøderne

Bemærk, at der i 2021 afholdes digitale regionsmøder på grund af covid-restriktionerne.

Hvis du vil stille op, men ikke har mulighed for at deltage på mødet i din region, skal du ikke tilmelde dig, men i stedet sende en mail til valg@domea.dk senest 8 dage før det lokale regionsmøde.

Her fortæller du, hvem du er, hvor du bor, og om du stiller op som bestyrelsesmedlem eller suppleant eller begge dele. Herefter vil vi kontakte dig.

Læs mere om valgprocessen for bestyrelsesmedlemmer og suppleanter

Sådan ser jobprofilen for et bestyrelsesmedlem ud

Det endelige valg

Det er generalforsamlingen, der vælger de endelige medlemmer af Domea.dk's bestyrelse den 11. juni 2021. Traditionelt vil generalforsamlingen vælge de kandidater, kredsene har indstillet. I sidste ende har generalforsamlingen dog ret til frit at vælge bestyrelsesmedlemmer og suppleanter blandt alle kandidater, uanset om de er indstillet af regionerne.

Det hjælper vi dig med

Hvis du stiller op som kandidat, kræver det, at du har anmeldt dit kandidatur via en mail til valg@domea.dk . Indtil 8 dage før regionsmødet i din region kan du indsende et kort, skriftligt valgoplæg. Vi vil så sørge for, at dit valgoplæg bliver lagt på hjemmesiden inden regionsmødet, og vi kontakter dig med tilbud om at deltage i det digitale regionsmøde med taleret, men uden stemmeret.

Vigtige datoer

Der afholdes digitale regionsmøder pga. COVID-restriktionerne følgende datoer

 

Nordjylland Nordjylland
Onsdag den 14. april, kl. 17

Sjælland  Sjælland og øerne
Tirsdag den 27. april, kl. 17

Hovedstaden  Hovedstaden
Onsdag den 28. april, kl. 17

 Fyn
Tirsdag den 20. april, kl. 17

Den 11. juni 2021 stemmer generalforsamlingen på den nye bestyrelse. Generalforsamlingen afholdes fysisk, hvis covid-restriktionerne tillader det.

Se kandidaterne her

 

 

 

Til toppen